quandt1960 Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Har en helt lik lyd fra motoren når den er kald. http://www.youtube.com/watch?v=ErRM5o3meMw Men så forsvinner den etter at motoren er blitt varm. Er vannpumpen gåen??
hao Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Mener det er strammehjul til vifterem (dynamo) Hadde det vært vannpumpe ville du også hatt problemer med temperatur eller litt vannlekkasje under vannpumpa?
quandt1960 Posted March 27, 2011 Author Posted March 27, 2011 Hmm, ja har tenkt på det og for temperaturen er helt fin sentrert hele tiden. Ikkje godt å si. Tror eg bare må hive den på service for det er dødsirriterende.
hao Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Tror eg bare må hive den på service for det er dødsirriterende Det er vel bare et tidsspørsmål før reima ryker
quandt1960 Posted May 8, 2011 Author Posted May 8, 2011 Men kluet er at lyden forsvinner når motoren er varm etter 10 min....kan umulig være reima da vel?
hao Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 Det var litt rart det ja. Da vet jeg ikke men ville eliminert en del ting da. Sørge for at alle reimhjul sitter fast. Sjekket strammehjul Sjekke at dynamo sitter fast. Mulig du kan se uvanlig slitasje på reim. Plukker du av deksler og viskosehjul er det lett å få sjekket alt dette Kan også se etter metallspon/grått støv
Recommended Posts