Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 520. Igår da jeg kjørte, tok flere isklumper oppi dette dekselet under bilen, og tilslutt begynte jeg og måke veien, samt at jeg merket at det var noe som "holdt igjen" bilen. Kom meg inn på en bensinstasjon, og så at det bare var plastdekselet som var knekt. Kom ikke til å fikk dratt det av, men kjørte til det løsnet. Er det noe fare å kjøre uten dette, eller må jeg finne en erstatning raskt?

Skrevet

Burde i utgangspuktet ikke være noen fare, har hørt om folk som har fått problemer med og holde drifts temp?... uten å vite helt hvorfor.slipper vel at dritt og vann fyker rundt opp under, er vel i hovedsak det det er der for.

Skrevet

Går bare godt. Kjørte flere år uten på 525tds.

Bunnpanna sprakk en gang, men det var dempeputene til motorfestet som sa takk for seg, så da knakk ene feste på herlig flott norsk vårløst vei, slik at motoren datt ned på traversen og det sprakk.

Skrevet

Bunnpanna sprakk en gang, men det var dempeputene til motorfestet som sa takk for seg, så da knakk ene feste på herlig flott norsk vårløst vei, slik at motoren datt ned på traversen og det sprakk.

Men da hadde vel uansett plasten takket for seg også, hadde den vært der?

Skrevet

Plasten er bare for å miste ting ned på og og ikke finne det igjen når man jobber ;)

Går helt fint å kjøre uten, beskytter kun mot litt sprut på ekstra våte dager.

Skrevet

Okey, var det jeg regnet med, greit å få det bekreftet. Hadde uansett planer om å få den byttet ut med en alu-plate til sommeren, for da skal bilen senkes lavt.

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Skrevet

Hm, er det noe vits egentlig? Traversen beskytter ganske bra for bunnpanna og andre deler. Med mindre du har planer om airride, blir det ikke så lavt at det er nødvendig.

Skrevet

Jeg fikk samme problemet som TS i går faktisk. Måkte 4 kilometer med midtstripe her i bartebyen...

Tror du dekslet løsna da?? Neida! Det klamra seg fast og pakka hele motorrommet tett av snø så motoren stod fast og overførte alle vibrasjoner fra traktor motoren min til chassiet!

Men over til sakens kjerne, så tror jeg det er litt mer med at det føles godt at det er der, mindre luft motstand, motoren blir ikke så skitten og det ser bedre ut. Samt at det faktisk kan komme endel snø oppi der uten deksel, men kanskje ikke så mye da det første dekslet tar vekk det verste.

Jeg har ihvertfall bestilt nytt, dog ikke i stål da jeg var usikker på hvordan det blir mht resonans på olje brenner...

Skrevet

Åja. Har helt ærlig aldri sett under bilen skikkelig :P Men allerede nå tar jeg nedpå noen steder, og tenker at ekstra beskyttelse kan ikke skade i alle fall.

Edit: Hehe, ja måtte kjøre 40 kilometer før dekselet gav slipp, ingen tvil om at det hang godt fast i festene :P

Skrevet

Dekslet kom av lenge før det skjedde. Tror ikke det hadde skjedd noe veldig my med plasten hvis den hadde vært der. Hell i uhell var at hvis plasten hadde vært der hadde jeg ikke merket oljestripa inn i garasjen, og sansynligvis bare kjørt agårde neste gang :)

Skrevet

Dekslet kom av lenge før det skjedde. Tror ikke det hadde skjedd noe veldig my med plasten hvis den hadde vært der. Hell i uhell var at hvis plasten hadde vært der hadde jeg ikke merket oljestripa inn i garasjen, og sansynligvis bare kjørt agårde neste gang :)

Hehe litt flaks skal man ha.

Men med litt god fantasi så jeg for meg at hele motoren ramla rett ned *dunk*

Tenkte da ikke over at du abre knakk ene festet samt girkasse, hehe.

• 6 months later...
Skrevet

må skaffe meg deksel under motorrom.

kjørt en stund uten. Går fint når det er tørt men når det blir vått hender det at viftereimen piper(slipper) pga vannsprut/fuktighet som spruter på hjulene/reimen.

Noen som vet hvem som har dette? delenr eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...