Gå til innhold

E46: Trenger hjelp med kobling av angel eyes/CCFL.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg et sett med ccfl-ringer til E46-en, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal koble disse.

Har lest i utallige tråder (ja, jeg har brukt søkefunksjonen :wink:) at jeg skal koble de rett på parklysa, at det er en plug-and-play jobb osv.

Settet er beregnet til modellen min, så syns det er litt merkelig hvis jeg må begynne leke doktor med ledningene :?

Demonteringa av lykta og selve monteringen fikser jeg fint, men jeg hadde satt stor pris på om noen kunne gitt noen tips ang hvor jeg skal koble ringene og den lille svarte boksen.

Har originale lykter btw.

her er et bilde av settet (halve hvertfall :wink: ):

9t026d2eqecktxkhd479.jpg

Takker på forhånd for svar

Skrevet

Søk på install angel eyes e46 med google så finner du garantert svar,men enklest å bare kutte ut den svarte boksen å koble ringene rett på parklys,slik er det ihvertfall med led angel eyes.

Skrevet

det er jo en mulighet, men som jeg har forstått det, fungerer de svarte boksene som en slags forsterker, da disse ccfl-ringene ikke får nok strøm gjennom parklyskontakten alene. Lite poeng med angel eyes om de bare er synlig når det er bekkmørkt.

Skrevet

du må nok ha de boksene ja. er vell trafoer det. evt noe tenner av noe slag. ccfl er jo ett slags lysrør. er jo bare å koble ringene i boksen, også kobler du boksen til der den originale parkpæra er. jeg stappa bare ledningene inni den kontakten da jeg ikke ville klippe i det originale ledningsnettet. men er null problem å klippe her og koble sammen. få ta i noen WAGO åpne-lukke klemmer eller noe. du kjenner sikkert en elektriker?

her er sånn wago. veldig kjekke. når du vil ha det originalt igjen, åpner du bare klemma og kobler om ;)

222_412_LEVERNUT.jpg

Skrevet

var noe i den duren jeg tenkte på ja ;) vil heller kutte av litt av ledningen(etter den svarte boksen) enn å begynne å kappe i det originale ledningsnettet ja

Skrevet

det er ikkje nåke meir problem enn å finne eit par kabelsko som passer nedi org pluggen til parklys, fungerte fint for meg. ingen kutting i org ledningsnett, men krevde litt loddning da.

det er ikkje nåke problem emd speninga i fra parlyskontakten, CCFL bruker litt tid på tenne, men eit par min så er dei oppe å går for fult. på kalde vinterdager så kan det ta litt lenger tid.

visst du skal inn med rele så må du og inn med motstand pga varsellysene i dash, heller at dei varmer seg litt opp i stede da....

eg bruker tema sine ringer og dei fungerer heilt topp, har hatt dei i snart 2 år og har ikkje hått nåke problem, ikkje bytta ting heller.

Skrevet

Jaja folk har ikke peil ihvertfall :P Du må ha de svarte boksene. Det er tennere akkurat som til xenon. Ringene trenger fra 5 - 70000v for og tenne så går nok dårlig og bare koble de rett til park uten boksene :P avhengig av type.

Skrevet

slik har jeg gjort på min bil.

idda84jeve2lhzjpbdyc.jpg

tok ut orginal pæren.

strippet isolasjonen i enden av ledningene fra AE boks.

la ledningene over hver sin strøm leder i orginal kontaktene.

klemte ned pæren igjen slik at ledningene lå i klem mellom pæren og lederne i kontakten.

ble da lys i AE og i pæren. pærene mine lå bare bak lykta og lyste for seg selv. ingen kunne se de.

kan også bruke en røket pære for og slippe lyset fra pære.

tar meg 3 sek og få det orginalet lyset til og lyse og AE slutte og lyse.

Skrevet

Er det ikke vanlig kabelsko på tuppen? På mine led angeleyes så bøyde jeg bare denne og stappet den nedig ilammi parklysledningen. Ingen kutting og fungerer krute!

Skrevet

ser jo på bildet i første post at det ikke er no kabelsko der. bare 2 ledningsstumper slik det var på mitt AE sett.

Skrevet

De svarte boksene må du ha.På min e46 fikk jeg feilmelding uten de svarte boksene,er som xenon lys ballaster,må ha de..

Er å montere sånn som forklart lenger opp.

Kjøp også nye lykteglass og pakning når du først er i gang,så slipper du å ha en utett lampe,jeg syns det er greit å være litt grundig når du først er igang.Men det er meg da.Og det er vanlig at lykteglassene ryker i bånn etter noen år på veien,blir sprø.Men lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...