Gå til innhold

Delefrekvens Tang Band Komp sett?

Anbefalte innlegg

Noen som vet best mulig deling på dette komponent settet?

http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=6187

Dette står det:

Anbefalt aktiv deling på 75 - 150Hz 12dB/okt eller brattere.

Dette er infoen på forsterkeren, en Alpine Pdx F6

Crossover Frequency (LPF): Variable, 30-400Hz (-12dB / oct ), Low-Pass/High-Pass/OFF Selectable

Må jeg bare prøve meg frem fra 75-150Hz eller er det noen anbefalte innstillinger på 4" og 6.5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille HØYT så har 150Hz noe for seg på 4", du kan vel kanskje gå ned til 100Hz også..om du er litt forsiktig og bruker ørene ;) 6'5" tar for seg alt fra 0-150/75Hz ;)

Kan jo være en sikkerhet å skru filteret på ampen til 100Hz for 4" da, sånn i tilfelle spiller skulle resette seg, eller at man er litt uheldig med knepping opp og ned i delefrekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille HØYT så har 150Hz noe for seg på 4", du kan vel kanskje gå ned til 100Hz også..om du er litt forsiktig og bruker ørene ;) 6'5" tar for seg alt fra 0-150/75Hz ;)

Kan jo være en sikkerhet å skru filteret på ampen til 100Hz for 4" da, sånn i tilfelle spiller skulle resette seg, eller at man er litt uheldig med knepping opp og ned i delefrekvens.

Ok, takker for tips, får prøve på det.

btw, hvordan hadde det vært å kjørt ett par Focal sett fra spillerens høyttaler utganger i tilegg til Tang Band settet, hadde det gått greitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde nok prøvd med 150hz.

Ingen grunn til å la 4" spille lenger ned, da 6,5" klarer dette bedre.

Det kommer jo heeeelt ann på hvor høyttalerne sitter. Dessuten låter disse 4" veldig bra så langt ned.

Stemmer det. I dette tilfellet er dei litt nede på døra. Hadde vært litt annleis viss dei var oppå dashen (og med eit brattere filter)

Forøvrigt so kjenner eg ikkje til desse høgtalerene. (men det virker som om du har vært borti desse og kjenner godt til dei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...