E-39 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg skal bytte innsug på bilen og lurer da på om det er vanskelig og mye jobb? Skal sette over et M50 innsug med deler fra Turner Motorsport. Det følger ikke med bruksanvisning,men er vel til veivhusventilasjonen den ene plastikk saken som ser ut som en tversoversløyfe... Noen som har erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Fant det ikke hos Turner Motorsport, men er det dette settet du tenker på? http://www.eurosporthighperformance.com/intakes.html Det er Plug and play, eneste man må gjøre på E39 er å forlenge Veivhus ventilasjon slangen som går til olje peile pinnen, samt flytte servotanken litt ut. Er ikke så mye arbeid å demontere/montere nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 http://www.turnermotorsport.com/p-1965- ... 52s52.aspx Ser ut til å være ganske identisk. Takk for tipset med slangen til oljerøret og servotanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Bytter du innsug på m52b20 eller har du større motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Hadde egentlig planer om å sette det på en M52b28 motor,men det blir fort 15.000,- og da bytter jeg heller bil siden Skal da teste ut det innsuget på M52b20. Siden den er tunet vil jeg tro det kan kompansere med tap av dreiemoment på lavere turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hadde egentlig planer om å sette det på en M52b28 motor,men det blir fort 15.000,- og da bytter jeg heller bil siden Skal da teste ut det innsuget på M52b20. Siden den er tunet vil jeg tro det kan kompansere med tap av dreiemoment på lavere turtall. Post hvordan resultatet blir. Jeg tror nok dessverre du vil få (enda) dårligere bunndrag med M50 innsug på B20. Mister visstnok ganske mye bunndrag selv på B28. 2 literen er visstnokk ikke strupet i samme grad som 2.5 og 2.8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2011 Ja dette kan jo bli spennende.... Skal legge inn en post etter at det er byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2011 Noen som vet hvor det sorte røret skal være? Regner med at det er til veivhusventilasjonen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mars 29, 2011 Share Skrevet Mars 29, 2011 Gjorde dette på en 520 97 for noen år siden,enkel jobb men tror jeg brukte en hel dag pga at alt passet ikke helt som det skulle som nevnt over her.Effekten jeg fikk var høyere bensinforbruk så jeg byttet tilbake etter ett par måneder,men man får jo trening i å skru på motoren.Har funnet ut for lengst at chip,konfilter osv bare er en bløff på en 520,får mer effekt av å kaste ut reservehjulet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå