Gå til innhold

Er det mye jobb å bytte innsug på E39 ?

E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte innsug på bilen og lurer da på om det er vanskelig og mye jobb?

Skal sette over et M50 innsug med deler fra Turner Motorsport.

Det følger ikke med bruksanvisning,men er vel til veivhusventilasjonen den ene plastikk saken som

ser ut som en tversoversløyfe... #-o

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det ikke hos Turner Motorsport, men er det dette settet du tenker på?

http://www.eurosporthighperformance.com/intakes.html

Det er Plug and play, eneste man må gjøre på E39 er å forlenge Veivhus ventilasjon slangen som går til olje peile pinnen, samt flytte servotanken litt ut.

Er ikke så mye arbeid å demontere/montere nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig planer om å sette det på en M52b28 motor,men det blir fort 15.000,- og da bytter jeg heller bil siden :wink:

Skal da teste ut det innsuget på M52b20. Siden den er tunet vil jeg tro det kan kompansere med tap av dreiemoment på lavere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig planer om å sette det på en M52b28 motor,men det blir fort 15.000,- og da bytter jeg heller bil siden :wink:

Skal da teste ut det innsuget på M52b20. Siden den er tunet vil jeg tro det kan kompansere med tap av dreiemoment på lavere turtall.

Post hvordan resultatet blir.

Jeg tror nok dessverre du vil få (enda) dårligere bunndrag med M50 innsug på B20.

Mister visstnok ganske mye bunndrag selv på B28. 2 literen er visstnokk ikke strupet i samme grad som 2.5 og 2.8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette på en 520 97 for noen år siden,enkel jobb men tror jeg brukte en hel dag pga at alt passet ikke helt som det skulle som nevnt over her.Effekten jeg fikk var høyere bensinforbruk så jeg byttet tilbake etter ett par måneder,men man får jo trening i å skru på motoren.Har funnet ut for lengst at chip,konfilter osv bare er en bløff på en 520,får mer effekt av å kaste ut reservehjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...