Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen kjempetips til hvor jeg kan ta ut litt ekstra vekt? Har ikke takluke og har tatt asfaltmattene inni kupéen og all isolasjon i motorrommet :) føler at jeg må under 1000kg :P

Skrevet

Carbon-panser.. Skjære ut hjulbrønn bak. Ta vekk bjelkene i støtfangerne :roll: (Det var en spøk). Ta en nøye runde rundt om/i bilen og se om det er noe du absolutt ikke behøver, og fjern det.;)

Skrevet

Frontfangeren er historie, bakfangeren veier ikke stort mer enn en tørr loff så den får bli i tilfelle påkjørsel bakfra. Npen som veit hva hjulbrønnen veier løst? Hvis jeg lager en plate og sveiser den inn så trur jeg ikke jeg sparer mye men kan jo bruke aluminium og lime... Panser, skjermer og bakluke blir vel glassfiber etterhvert.

Har tenkt på å fjerne el-vinduene men det trur jeg ikke jeg gidder! Kanskje bytte siderutene bak med noe lettere, men fortsatt beholde vippe-funksjonen?

Skrevet

Hm:) blir bmw-cup bil dette så både originale stoler og baksetet er historie. Har tatt ut dashbordet nå og fjerna isolasjonen der. Har også fjerna endel ubrukelig ledningsnett (blir spennende å se hvor mye som ikke virker :P)

Skrevet

Om du får taki gamle typer sveive mekanismene i dørene, hjelper det litt.

Hjelper også mye om man hull borer litt over alt.

Er det noe termin liste, regler osv på den BMW serien=?

Skrevet

Ja men er vel ikke mer enn 5-10kg å hente så trur ikke jeg gidder:)

Det første løpet går vel på acr sammen med corsa italiana, hør med morten middelthon, evt på facebook...

Skrevet

Jeg bygger om en M3 e36 til banebil der jeg har revet bort det som er å rive i.

Jeg har veid hver eneste del på vekta, til nå har jeg tatt bort 216kg, står igjen asfaltplater.

Tyngst av alt var int. og teppe

Skal bytte til carbon panser, bakluke, og alu dører

regner med å lette med ca 250kg

Skrevet

Har du ikke fått nok tips/inspirasjon fra mitt prosjekt..? :wink:

Det meste er jo nevnt her, men jeg har gjort følgende; glassfiber skjermer, glassfiber panser, glassfiber bagasjeluke, byttet alle ruter utenom frontrute til lexan, all innredning fjernet og alle asfaltmatter (også de i dørene/ved bakskjermen på innsiden), fjernet det meste fra dørene og kappet ut en del plåt fra dem, fjernet allt i bagasjerommet, fjernet all mekanisme/holdere til panser og så er det sikkert masse småting som jeg ikke kommer på nå. Skal i tillegg fjerne litt vekt fra framfanger. Siden jeg kjører med en litt tyngre motor, så blir fokuset på å få bort litt mer vekt foran, men det er ikke så mye å hente lenger. Noe som hadde spart litt vekt hadde vært carboninnsug, men det får bli om litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...