bmw_81 Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Peila servoolje etter litt ulyd av pumpa,var minimalt med olje..Fylte da på med ATF olje opp til den nederste av dei to strekane på peilepinnen,motoren var kald,har mista manualen til bilen(318tds touring 96),så eg lurte på om eg har fyllt rett med olje?Korleis gjer dåkke det??
alvenbjarne Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Jeg har bestandig brukt olje beregnet for automatgirkasser. Husker ikke verdiene i farta men..
bmw_81 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 ok,oljetypen er nok rett,men tenkte meir på kor masse/korleis ein ska fylle på?forskjelll på kald,varm motor osv..fyller dåkke berre opp mellom strekane med motoren av som ved motroljefylling??
Ballder Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Skulle du fylle for mye, så spruter det bare ut. Skal vel peiles med motor igang, men ser ikke helt vitsen med det, da det tilsynelatende er samme nivå ved avslått motor.
Øyvind L. Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Fyll til den øverste streken. Da er skal det være bra.. ATF olje er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå