janerrn1 Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Kjøpte for kort tid siden en E39, kjørte med den en ukes tid før det kom noe høylydt skriking fra venstre forhjul. Fikk jekka opp bilen og sett litt, men fant ikke noe og lyden ble borte så regnet med det var en stein eller noe som hadde rota seg inn et sted. Men nå i ettertid har jeg endel ulyder, ikke så høylytt men det piper støtt og stadig. Det trenger ikke være når jeg bremser. Det er nye klosser/skiver for 1måned siden. Har også et par andre ulyder som har kommet i ettertid, det "klukker" når jeg kjører igang hender også det klukker når jeg girer til 2.gir. Jeg har også hørt sånn typ skrapelyder når jeg svinger. Alle ulydene kom på samme tidspunkt, så er vel en sammenheng. Noen ganger kommer det når jeg bremser og noen ganger uten at jeg bremser, også mer ulyder ved f.eks humplete bykjøring i forhold til langkjøring. Lydene kan også forsvinne kanskje en halv dag men så komme tilbake. Jeg prøvde å blåse reint idag, hadde på bremserens etc for å sjekke om det kunne være noe sånt, men like mye lyder. Noen som har noen idè om hva som er galt og hvor jeg skal begynne å leite?
janerrn1 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Er ikke sikker på om det er i v.forhjul heller, kan være hvor som helst egentlig! Vanskelig å plassere sånne lyder.
Tabben Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 Jeg har hatt noe av samme problemer med min '02 520. Stein som henger seg som klister på bremsene virker det som. Jævlig irriterende! Først er det høyt som faen, også hører en ingenting, og dermed tror at det er vekk... Men nei. Fortsatt like mye. Jeg har hatt det 5-6 ganger i løpet av halvannen uke! Fantastisk bil, men det trekker jo ned kjøregleden ganske mye.. Jeg lurer litt på om en kan forhindre dette? Tips anyone?
janerrn1 Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Skrevet Mars 29, 2011 Akkurat samme her, men jeg trudde det skulle bli bra etter å ha blåst med trykkluft! Men må vel av med skiver og kalippere også få tatt en skikkelig rens inni der.
arntfinn Skrevet Mars 29, 2011 Skrevet Mars 29, 2011 på min e39 skyltes denne irriterende stein i bremsa lyden at en skrue som holder fast bremseskjoldet hadde knekt, slik at bremseskjoldet lå innpå bremseskiva.,. sykt irriterende lyd, men enkelt å fikse.,
janerrn1 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Hm, tror jeg får ta av skivene og sjekke litt imorra:) bare så dumt jeg ikke klarer å være hvilket hjul det kommer fra.
pajoe Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Hvis man har 15" felger på E39, blir avstanden mellom felg og bremseskive ideell for småstein til å sette seg fast. Problemet blir nesten ikkeeksisterende ved 16" eller større felg.
janerrn1 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Har sett det selv at det blir veldig trangt der, setter på sommerfelger og tar en skikkelig rens så fort jeg har tid.
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Hvis man har 15" felger på E39, blir avstanden mellom felg og bremseskive ideell for småstein til å sette seg fast. Problemet blir nesten ikkeeksisterende ved 16" eller større felg. Dette hørtes da veldig rart ut, siden bremseskive og felg ikke er så veldig nær hverandre i det hele tatt.
Otis Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Har sett det selv at det blir veldig trangt der, setter på sommerfelger og tar en skikkelig rens så fort jeg har tid. Er du sikker på at lyden kommer foran fra? Jeg tenker at det kan komme bakfra, feks håndbrekksko. Evt at det ikke er blitt satt på slik antiskrik pasta på klossene foran ved skifte. Klonkingen ved igangsetting er kanskje hardykobling.
janerrn1 Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Skrevet Mars 30, 2011 Kjørte akkurat med vinduet oppe og hører nå at lyden må komme fra forhjulet, men nå blei jeg plutselig rimelig sikker på at det er høyre hjul. Er ikke bare pipelyder, mer subbing som går fortere og fortere når jeg øker farten og til slutt blir "borte" når jeg har større fart. Jeg tror også at klonkingen må komme av noe annet, hvor lenge kan jeg kjøre med den som den er hvis det er hardykoblinga? Etter hva jeg har skjønt burde det vel vibrert litt også hvis det var hardykobling? det gjør det ikke i det hele tatt, ingen vibrering når jeg bremser heller.
Mikael-B Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Sjekk som sagt for at det ikke ligger småstein bak skiva. Det er et hull i skjoldet som det pleier å komme småstein bak, det er jævli trangt baki der så den kommer ikke ut igjen. Event. om det nedre festet på skjoldet har rusta vekk og den ligger å gnisser. Klukkinga kan være dobbeltmasse svinghjulet som er slitt, da vil det komme noen slags klukkelyder når du clutcher, girer, tar i gang osv.
pajoe Skrevet Mars 30, 2011 Skrevet Mars 30, 2011 Hvis man har 15" felger på E39, blir avstanden mellom felg og bremseskive ideell for småstein til å sette seg fast. Problemet blir nesten ikkeeksisterende ved 16" eller større felg. Dette hørtes da veldig rart ut, siden bremseskive og felg ikke er så veldig nær hverandre i det hele tatt. Jeg har 15" vinterhjul, og 18" sommerhjul. Med vinterhjula på, setter det seg steiner i mellom støtt. Det skjer omtrent aldri med sommerhjula på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå