Gå til innhold

Lufter salg av flott E30 UTEN motor

jorg1s1
 Share

Anbefalte innlegg

Lufter nå salg av E30'n min UTEN motor og gir grunnet studier til høsten. Bilen er opprinnelig en 323i som er solgt ny i Norge mars 1983, en av de første E30'er som kom til Norge og har fått høre at det var landets første 323'er (vet ikke om det stemmer). Veteran om kun i overkant av 2,5 år og vil stige veldig i verdi da!

Kan nevne litt som er gjort med den:

- Hellakkert i 2006

- Diffbrems (188mm store typen) med 3.91 utveksling

- E36 Tannstang

- Sportsstoler (grått stoff)

- Brock B1 17" felger med OK dekk

- Sort taktrekk/hattehylle samt dørpaneler i sort skinn

- Sportsratt og M-girkule

- Alt av foringer, kuler og ledd og hjullager i understell er byttet - noe powerflex men for det meste originalt. Bremsesko og alt tilhørende tromlene byttet rett før den ble satt bort i høst

- Supersport 60/60 senkesett (både fjærer og dempere) - står ikke i vognkort men har TUV-papirer så er ikke noe problem

- Batteri er montert bak som 325

- Proff sotede ruter overalt av RIIS Bilglass, blitt stoppet OFTE av politiet med denne bilen samt. i teknisk kontroll og de har aldri sagt noe på det, er såpass profft og lyst at det er vanskelig å se om man ikke vet det

- Understell identisk med 325, 51mm fjærben og skivebremser bak. Dette er originalt på 323 men mange som ikke er klar over dette.

Bilen er EU-godkjent til 2013, årsavgift naturligvis ikke betalt da skilter er levert inn for vinteren. Kjøpte den sommeren 2009, var da endel å gjøre igjen etter at forrige eier gikk lei. Ble ferdig og kom på veien først juli 2010, da første gang siden 2004.

Motor, gir og mellomaksel ble tatt ut og solgt i høst da jeg hadde planer om å sette inn en S50 motor. Plutselig hadde jeg derimot ikke noe verkstedplass lenger og dette har ikke blitt noe av, står nå derfor lagret i en tørr, liten garasje. Grunnet 6-dagers uker på jobben nå fram til studier begynner tror jeg uansett ikke jeg vil få tid til å få en slik motorkonvertering, så jeg vurderer derfor å selge bilen slik den står nå.

Har ikke fastsatt noe pris men om det skulle tikke inn noen interessante bud så er det fare for at den går. Trenger i grunn ikke pengene så om jeg ikke får det jeg vil ha så lar jeg den like godt stå, kan jo muligens hive inn en original 323 motor når den blir veteran om 2,5 år og få en del for den da. Ellers kan bytte være interessant, enten likt eller med mellomlegg fra min/din side. E30/E36 eller annet morro med bakhjulstrekk. Ikke 5-serie! Må ikke være EU godkjent og stå ferdig på skilter så lenge det ikke er store greiene som må fikses, utenlandsk M3, skyline osv kan også være interessant. Kom med forslag

Ta kontakt på PM ved interesse

IMG_0206.JPG

IMG_0197.JPG

IMG_0163.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges til høystbydende over 40.000. Den går ikke for 40 men må begynne et sted og det er bare tull å starte budrunden på 10 for å si det sånn... Eller så går den med en gang om noen kommer med et bud jeg ikke kan motstå. Interiørbilder kommer ASAP, skal prøve å få tatt noen i morgen. Skal se om jeg får tid til å rulle den ut og ta noen bilder utvendig som den står nå også, den ser jo helt lik ut som på bildene over her bare mye høyere bakkeklaring men... (ingen motor = lavere vekt og HØY bil)

Mange som er interessert ser jeg, fått en haug av PM bare på noen få timer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere har spurt om rust, ser jeg har glemt å nevne det. Er en boble bak ene hjulbuen på høyre bakskjerm, feil i grunnarbeid/lakk akkurat her kanskje? Boblen har vært der så lenge jeg har hatt bilen i hvertfall (uten å bli større) og før jeg hadde den så ble den ikke brukt etter lakkeringen så...

Flere som har spurt om km. stand også, telleren viser 148.000 men er jo ikke godt å si om det er karosseriet, motoren eller om speedometer har blitt byttet. Har uansett ikke noe å si på denne bilen vil jeg påstå, da den har blitt fullstendig restaurert både med tanke på lakk og understell. Motor er det jo ikke i bilen så den saken er grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, blir ikke salg allikevel! Så moderator kan egentlig bare slette hele tråden eller stenge den... Kommer muligens til salgs igjen om litt over 2,5 år når den er veteran, da forhåpentligvis med S50B30 og GODKJENT med denne. Har god tid på meg så :P Pluss at den skal fikses så den er 100%, ta den bittelille rusten som er osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...