Gå til innhold

E30"M3" S50B32-LR1, kikker litt på vanosen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

man kan få sendt inn DME til tyskland for omprog. har en kjenning som har fjernet EWS og lamda \ lmm. fungerer supert uten.. dette er en e30 med v8m5 motor i.

• Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vil dra inn all den varme luften ifra motorrommet inn i motoren.. Er jo just derfor man har carbonboks/innsug for og få mest mulig kald luft inn i motoren. Varm luft = mindre HK. Kald luft = Mere HK..!!

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor du vil dra inn all den varme luften ifra motorrommet inn i motoren.. Er jo just derfor man har carbonboks/innsug for og få mest mulig kald luft inn i motoren. Varm luft = mindre HK. Kald luft = Mere HK..!!

Ganske riktig det ja, skal ha en skjerming innunder innsuget og frem etterhvert, men dette med kaldest luft med eller uten boks kan man krangle seg grønn om, ganske riktig blir det varmt der når man står i ro, men når bilen er i fart har mann mer enn lav nok temp i motorrom, men for all del tar å hiver en tempføler inn ved traktene jeg så får vi se forskjellen. Hovedgrunnen til jeg har dette oppsettet er fordi jeg har lyst...

Skrevet
Se den tråden på teknisk som heter fjerning av ews, laget av marius_30 eller noe. Han har sendt sin DME til Tyskland for fjerning av EWS og re-mapping. Han som gjør dette fikser også Alpha-N. Men det Alpha-N mappet er laget på en motor med carbon boks og effekt anlegg. Vet ikke hvordan det mappet blir med andre kammer da men...

Ps: "bunnplaten" heter ackermann arm ;)

Takk for infoen, og takk for riktig navn, har hatt totalt jernteppe på hva den heter, og hos GS heter den bare paralellstag? av en eller grunn, hjalp meg lite der.

Skrevet

Dette ser veldig bra ut. :)

Men en ting jeg ville vært litt skeptisk til ang de filterne.. Her er hva en med S38 erfarte i sverige.

29n6jpy.jpg

Får kjøpt slike K&N filter som jeg tror er sikrere...

2duwayf.jpg

Skrevet
Men du, jeg lurer på hva som gjør at du ikke får orginale endeledd til å passe på de omsveiste bunnene?

Det er hullet til endeleddene som er sveist om, så da er hullet for lite og uten kon, var og maskinert en ny bolt til å feste uniballeddene med, denne var og uten kon.

PFFFTT,,, svensker :lol::lol::lol:

Når det kommer til filtrene vet jeg og akkurat hva som har skjedd, ikke har han lest monteringsannvisningen, og han har trykt filtrene helt inn på trakten, det må være minst 20mm klaring innvendig fra trakt til filtertopp, ideelt sett samme klaring som traktene er i diameter.

Har man ikke det så blir det for lite flow gjennom filtrene og da suges de inn.

Enig med deg at KN hadde vært en bedre løsning, men gjorde det enkelt i denne omgang.

Skrevet
Hvorfor gjøre dette når du sansynlig har mere effekt meg org boks?

Fordi jeg ikke trenger mer effekt, ja greit jeg har byttet kammer, men det gjorde jeg fordi de fulgte med bilen og fordi jeg ville prøve meg litt med vanos.

Har heller ikke hatt originalboks fra jeg fikk bilen, hadde vært greit å hatt en liggende.

Hovedgrunnen til jeg har dette oppsettet er fordi jeg har lyst...

Ser den, bare lyden alene... [-o<

:D:D:D

Skrevet
hva slags hjul kommer på denne nå da? :D

Jeg håper på de hvite "rally" felgene han trakk for salg..

Satt på noen GS silverline i 17"synes de er kanonfete... :wink:

Og senere dukker det opp noen tredelte I 17"

O.Z.ene får jeg ordne til så får sett åssen de er på bilen, litt usikker på om jeg fortsatt skal ha de hvite eller gå for en annen farge.

Skrevet
Hvor har du kjøpt disse skum filtra ? Tror det blir noe sånt på S54 min også.

Kjøpte de hos Bema, er vel ikke så langt unna deg heller de tror jeg.

Holder til i Grimstad.

De er importør av PXfiltre. Mine kom på 1300 for 3 par filtre og olje og rensesett.

Velger du denne løsningen ikke gjør som svenskene da 8)

Vil vel ikke selge meg ackermannplatene som sitter på K-sport fjærbeina dine da Yngve, eller er det solgt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...