Gå til innhold

Navigasjonsplate låst, tyverisperre?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bilen min i går, en 2007 E81 med professional navi. Det står en plate i dvd-sloten, men jeg skulle gjerne byttet den ut i en nyere jeg har liggende.

Problemet er at når jeg trykker på eject-knappen får jeg følgende melding opp i displayet: "Navigation DVD blocked".

Noen søk på nettet tyder på at dette er en tyverisperre, men jeg finner ingen forslag til hvordan jeg skal oppheve den unntatt å ta den med til en BMW-forhandler. Og jeg vil helst slippe å betale for å bytte disk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Fra et annet forum:

Navigation system: DVD lock

The optional extra �anti-theft protection navigation DVD� enables a DVD lock of the navigation DVD for corporate customers. The corporate customer vehicles are delivered ex works with this optional extra. Vehicles can also be upgraded by means of the Progman and then adjusted with this service function.

New vehicles are delivered with the following default settings:

DVD lock always active: the eject button is disabled.

Up to model year 03/2006, vehicles were delivered with the following default settings:

DVD lock with PIN query active.

The default 4-digit PIN is XXXX.

The 4-digit PIN is queried when the eject button is operated. When the PIN is entered, the navigation DVD is ejected.

This service function can be used to read out or change the settings of the DVD lock.

Activating or deactivating the DVD lock

The DVD lock has the three possible states described below:

DVD lock inactive: the navigation DVD is ejected when the eject button is operated.

DVD lock with PIN query active: the set 4-digit PIN is queried when the eject button is operated. When the PIN is entered, the navigation DVD is ejected.

This service function can be used to change the 4-digit PIN.

DVD lock always active: the eject button is disabled.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...