RoboX Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Har en '97 520IAT som har blitt litt merkelig i det siste. Bilen girer jevnt og mykt, men av og til "låser" den seg i lavere gir når jeg akselerer. For å få den til å gire videre må jeg skifte gir med steptronicen og tilbake til D så girer den som den skal igjen. Dette skjer ikke på noe spesielt gir eller spesiell fart. Noen ideer om hva som kan forårsake dette?
mudbug Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Kanskje den trenger ny aut. ojle??? (flushing kassen)
bjalle Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Prøv først å nullstille kassa med en halv time uten strøm,kan være elektronikken som kødder.
espHJ> Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 Hadde samme problem en gang med 523ia etter mye feilsøking så fant jeg ut at det var en abs sensorene på forhjula som telte litt feil og da trodde bilen at den kjørte i sving dermed så girte den ikke opp. Men det var ingen feikode på abs
B85 Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 En kompis hadde akkurat samme symptomer på sin Opel omega, med 2.5 td, så det er bmw motor, kanskje kassa og? Det var ivertfall en føler på girkassen som var dårlig kontakt/ble byttet.
Robin L Skrevet Mars 31, 2011 Skrevet Mars 31, 2011 1+ på abs sensor. en kompis hadde samme problemet!
RoboX Skrevet Mars 31, 2011 Forfatter Skrevet Mars 31, 2011 Da skal jeg sjekke sensorene og nappe av batteriet over natta, så får vi se. Takk for tips folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå