Gå til innhold

Ombygging e34 530 fra automat til manuell (hva passer?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva slags girkasse eller clutch- hus som passer på 530 V8 motorene?? Går f.eks 535 eller 525 kassene direkte på v8 motorene? :shock:

Vet at manuell kassene fra 540 er populære... og disse bør vel passe, men det er vankelig å få tak i dem...

Skrevet
Noen som vet hva slags girkasse eller clutch- hus som passer på 530 V8 motorene?? Går f.eks 535 eller 525 kassene direkte på v8 motorene? :shock:

Vet at manuell kassene fra 540 er populære... og disse bør vel passe, men det er vankelig å få tak i dem...

Hei!

Du MÅ ha kasse som kommer fra enten 3 liter V8 eller 4 liter V8, for clutch-huset på disse kassene er annerledes enn alle andre kasser fra bmw. Om jeg ikke tar feil så er vel V8 motorene de eneste som er "rettstilt", altså at du ikke har clutchhus som er "tiltet" til siden.

Men i sverige er det lettere å komme over disse, ihvertfall 3 liters manuell...

Men om du trenger alt for å bygge om til manuell, og ikke har noen deler til denne ombyggingen fra før, så ville jeg vurdert å finne en hel 530 manuell bil i sverige, så har du alt du trenger, så selger du det du ikke trenger.. Det koster ikke så mye for en hel bil i sverige.. ;)

Mvh

Skrevet

Takker og bukker for godt svar :applause:

Var det jeg tenkte meg. For å stille oppfølginsspørsmål. Om man finner clutch- hus til V8, kan man bruke kasse fra f.eks M5 eller tds? Nå er vel kassa på 540 blandt de sterekere, så egentlig bare nyskjerrig :mrgreen:

Skrevet

Fillern. Da blir det å kjøpe hel kasse... orker ikke sveise og styre når man får ferdig ;)

Så det var en del av dem i sverige. Faktis veldig hele billige biler som ble solgt der :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...