Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AA46753 BMW 5-Serie (E39), 96-04, 520 2.0i-24V Sedan (E39) 150 hk 01.96-09.00, M52B20 Velg artikkelgruppe

Modell:BMW 520I - Motor:M52-TUB20 År:2000 Måned:0 Reg. dato:20020507 KW:110 HK:150 Chassinr:WBADM11030GP22108 Drivstoff:Bensin Gearkasse:Unknown Dekk:205/65R 15 Drivning:2WD Farve:SØLV :Importerad Karosseri:Sedan Lengde:4780 Totalvekt:1980 Tjänstevikt:1470 Antal Dörr:4

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er litt framgang, trenger bare noe å få ut motoren med nå, så er den ute :) Motor er visst på vei fra danmark og skal komme nå til helgen, så da får vi se :)

Skrevet

Har skiftet over alt av ledningsnett og motorfester, peilerøret skal også over, og eksosmanifolden.. Men må også bunnpannen og sånt byttes over også? var da fælt da.

Skrevet
Har skiftet over alt av ledningsnett og motorfester, peilerøret skal også over, og eksosmanifolden.. Men må også bunnpannen og sånt byttes over også? var da fælt da.

Ser bunnpanne likens ut?

Men å husk at e46 bunnpannen blir å ta borti traversen på e39.

I så fall står oljenivå føleren ikke på samma plass.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er endelig bilen på veien igjen! endelig! byttet en hel masse deler inkl motor. Også har jeg også fått på Mtech pedaler, Mtech girkule m/lys, K-Sport justerbart shortshift, skiftet viftemotstand og montert innvendige dørhåndtak fra E38 med lys. Begynner å bli riktig pent nå :-D

Skrevet

Det ble motor fra E46, byttet om ledningsnett, div sensorer fra ledningsnett, dynamo, starter, servopumpe, ac kompressor, Bunnpanne, oljesil og lagde egne fester, og div. og takk for det Lasse, herlig med hel bil igjen :D følte meg hjelpeløs uten! kom meg ingen steder! kjørte forbi der du bor idag forresten, bilen din stod der og smilte! :-D. Og ja Christer, det stemmer nok bra :-D jeg jobber i åsane, derfor så du meg sikkert der ute! vi får ta et lite E39 møte her i Bergen snart da! bilder kommer etterhvert :D hoho

Skrevet

Hvorfor motorbytte fra E46 egentlig? tenker hvis jeg skulle byttet, hadde det vel fort blitt til 3l sak.

Helt klart med på et E39 treff. Ja, den står utenfor huset til tider å smiler :D

Skrevet

3l er ikke bare bare gitt! :P er på tanken jeg også :) må bytte mye og kode endel for at m54 skal fungere desverre :/

men klart det er tøft :D pssst: bli med på e39-treffet før bmw-ccn om 2 uker :) kjør sammen med lasse fra bergen ;)

joffen: ble det m52 eller m54 på deg? hørtes ut som mye jobb, men gikk jo ganske greit og fort virker det som?

Skrevet

Jeg er i bunn og grunn litt skeptisk til bytte av motor både vedr. salg og ved et evt. kjøp av ny bil som det er byttet motor i. Noe som klinger feil i hodet mitt med et motorbytte, selvom det er godkjent.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 530D som ikke har rullet kloden rundt tre ganger og med det riktige utstyret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...