Gå til innhold

Min E36 Coupé '93 Solgt..

Share

Anbefalte innlegg

På tide med en liten update..

Fått lakket dekselet i motorrommet svart. Ble rimelig lei den sølvfargen som flasset en del, så da var det å pille den av å lakke.

Montert tårnavstiver har jeg også gjort :)

Har også fjernet hengerfeste. Ser ikke fint ut med hengerfeste på en E36 coupe [-X

Holder på å vokse den nå, veldig fin i lakken.. Finere enn Happyhenke sin *kremt* :lol:

od6c6qf9bxj76aili865.jpg

vx49msh1sb342t00kmpo.jpg

knp7ktai635alhz9686j.jpg

Skal jo ha senk til bilen, men lurer på hvilket senkesett jeg burde kjøpe? partsandretards selger jo TA Technix justerbart til 3490,- .. Er det noe bra? Eller er det bedre å kjøpe f.eks 60/30-40 i denne prisklassen?

Har smått begynt å se etter felger, må si jeg likte GS-Silverblade felgene hehe.. Men førsteprioritert nå er senkesett og muligens effektanlegg :)

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du planlegger å senke litt så anbefaler jeg samme som Henrik og jeg hadde!:) Tror ikke jeg har prøvd noe bedre understell til den prisen :)

Men jeg tror at om man kjøper løse Bilstein B8 og B6 dempere så er dem "bedre" enn dem som følger med i B10-settet. De er iallefall litt kraftigere(uten at jeg vet noe mer) Jeg byttet bakdempere etter 50-60000km, så det er jo ikke noe å si på holdbarheten igrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bilstein B10 er jo absolutt noe å vurdere :) Prisen på B10 er jo heller ikke gale, 3 500,- på GS :) Et lite spørsmål: Er det mulig å senke bilen mer med nye senkefjører på et evt. B10 senkesett? Har alltid lurt på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei! Kommer med en update.

Har tatt ut interiøret, da jeg har kjøpt meg et nytt komplett interiør. Er ikke mye som passer til blått dashboard og blått teppe, men fant et på GS-bildeler som passet utmerket.

a9k4k2z2j6jf73ayrdwm.jpg

Får interiøret i morgen, og da blir det montering! :)

Har ligget på fire nå og skrubbet teppet rent, var litt skit under forsetene ja.. :wink: Fant til og med penger! Er nå 22kr og 1euro rikere! :lol:

Slik ser bilen ut nå! :shock:

ja3z06q7u7rq5ykejwtj.jpg

25y3qphgzz2cjo1qs1eb.jpg

Grunnen til at dekselet under rattet er nede er pga. forrige eier har prøvd å montere automatiske kjørelys (?) til bilen. Men det liker den ikke.. Når jeg skrur lyshjulet til venstre for rattet fra 0 til kjørelys går lys i speedometeret av, og den grønne lampen på. Men når den står på 0 så er det kjørelys og lys i speedometeret, uten den grønne lampen. Sideblinklysene funker heller ikke pga. dette. Merkelige greier, men skal nok få fikset det! :) Lampen er gått i langlys "viseren" på speedometeret, en liten jobb det også.

Har også fått skaffet meg noen høyttalere. Et par 5.25" og 6x9. Er ikke noe heftige greier (Fence Audio) men noe billige høyttalere. 61kr for 5.25" og 150kr for 6x9 er jo faktisk ikke gale. Óg det kan jo umulig være verre en det som står i orginalt :P

Tilbakemeldinger/kommentarer er alltid kjekt! :)

Mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene saker dette da. Alltids digg med annet interiør enn det kjipe grå stoffgreiene som oftest sitter i. Har samme lampe som på siste bildet btw, vet ikke hvorfor jeg la merke til det :P.

Gleder meg til å se "etter" bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein B10 er et ypperlig valg, men om det er lurt å kjøre på med kraftigere dempere som B6 eller B8 vet jeg ikke. Synes B10 var stivt nok til vanlig kjøring. Hadde jo Supersport sin 60/30 som er helt ok ift pris og kvalitet, men da litt mykere enn B10... Men så kjørte jeg betydeligere mer og lengre enn henrik da. alt i alt hadde jeg gått for bilstein b10 dersom den bare ligger en 500kr mer enn supersport. Bilstein er nok bedre. Husker henrik betalte oppunder 5k hos Auto-trio inkl rabatter for bilstein b10...

Edit: med kraftigere mente du stivere eller bedre konstruksjon for lengre holdbarhet øyvind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Edit: med kraftigere mente du stivere eller bedre konstruksjon for lengre holdbarhet øyvind?

B8 er fysisk kraftigere enn de som er i B10 settet.. Tror nok at demperne er mer sofistikert også, uten at jeg kan utdype dette.. Men tviler på at de er "stivere"...

Jeg hadde helt klart valgt Bilstein foran Supersport.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah ok. hva med b8 dempere med et sett Eibach evnt H&R fjører? har en liten mistanke om at man får mer for pengene ved kjøp av sett framfor dempere seperat med fjører....

Tja...blir iallefall utrolig bra med B10..

Ang best mulig kjørekomfort og samtidig sportslige egenskaper så tror jeg at et B12-sett hadde gjort seg, evt B8 kombinert med Eibach el H&R fjærer.. Om du i tillegg kjøper noen M3 felger så tror jeg den blir skikkelig fin å kjøre! (edit: men da blir den ikke veldig lav)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter timer på timer på timer med vasking av setene som var i SKITTEN stand så ble de bra tilslutt! :)

Fyren som tok bildene på GS må ha hatt maks blits på, for de var nesten ikke blå i stoffet, men det gjør ingenting. Svart og blå er ikke de værste kontrastene.

Var en rimelig enkel sak og montere de, måtte bruke litt makt på sideputene bak men ellers gikk det smertefritt.

Et stykk diskant kommer imorgen, med 6x9 braketter og noen propper til håndtakene.

Det jeg føler gjenstår inni bilen nå er et M3 ratt og svart taktrekk, men dette er ikke en av de mest prioriterte tingene..

Men her er bilder!

w9jm5tzjrgme7gqgfr9n.jpg

clljuiv6rsowqwtkzi9m.jpg

o594gst8osyqqoud2tp8.jpg

imalntsq4hmwni9dp9f1.jpg

8solbudso6xzpbhwzn2m.jpg

Meget fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...