Gå til innhold

´02 E46 320D senk,bremser,bærearmer,foringer. Tips? Haster!!


Steffen89
 Share

Anbefalte innlegg

Byttet til sommerdekk i dag, og fikk en smell rett i tryne kan du si..

Har kjent det riste litt i forstillingen min litt fra og til, men ikke mer enn at det har vært litt is i felgene mine..

Men var nok litt mer enn som så, høyre foran hadde jeg en stabstag som hang og slang, bære kulene mine er slarkete, foringen på bærearmene er modene for utskiftninger, så bytter alt av slite deler i forstillingen, men er vel like greit å ta bak også, da jeg er i farta..

Hva har dere av erfaringer med GS-Preformance foringer?

Det sitter nå orginale bruer, er det noe forskjell da jeg setter på m-tech iforhold til innfestninger, bør jeg sette på GS-Preformance foringer også her? Hvor mye gjør det på sporing og stabilitet?

Har vist at jeg har litt dårlige bremser, men har venta til det ble litt varmere før jeg begynte med det, da både skiver og klosser begynner å bli modene for utskiftning.

Har sett på slissa og borra skiver, på GS, samt redstuff klosser får man satt i "bremsebelegg" sensoren i disse? eller må det kobles ut?

Jeg kjører nå med 265/30-19 ET46 og 235/35-19 ET43, og det subber litt høyre bak i dumper da en har 100km/t, men ikke noe stor sak, men foran derimot, ser det jo ut som om bilen går på stylter, så vil ha den ned noe, og stive den av litt bak. Hva bør jeg kjøpe, forutenom at det skal koste en million.. K-SPORT black evolution er det noe? eller finnes det noe i ca den prisklassen der jeg kan justere det hardere bak? For den vil vel bli minimum 20mm lavere bak også, må eventuelt valse buene bak.

Kjempe glad om noen gir meg noen tips og linker, da jeg skal bestille/hente deler på Mandag, da jeg ikke gidder å kjøre mer med det som er nå...

Vet jo hva jeg må bytte, men handler jo litt om pris og hva man får for pengene sine, for det er jo ikke noe kjempe racerbil. har bygget om turbo, men har planer om å bytte motorfester og omprogrammere den litt etterhvert men det får komme tilslutt. Må Lakkere opp igjen endel og sånn først, da det er litt steinsprut her og der..

Bilde ifra i fjord

z2550um3agnoyshvo2pi.jpg

Syntes egentlig høyden bak er sånn akkurat passe, men må ned foran.

ecmqof5cudd11y8cn32o.jpg

Med vintersko

jpd7l7kcphgkac3vwmi2.jpg

sbeljn80kfb6lbw5wa7g.jpg

Skal lage en tråd da jeg setter igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres riktig ut det du skriver. Skift det som er defekt eller det som er på vei til å gå i sykker, da slipper du å ta en 4-hjulkontroll 1-2 mnd etter enda engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bytter alt jeg, når en først er igang så er det lite om å gjøre. Da kommer den jo til å bli som en drøm igjen da, har planer om å kjøpe M3, men må nok desverre vente til dette ungdoms tillegget forsvinner! 47,000 går ikke ann å betale i året, så får håpe jeg klarer å vente når den blir tight å fin igjen;)

Men er det kun Spax som har noe som kan brukes, for at det ikke skal bli så lavt at det bare vil subbe?? Di leverer 20-60 senk, kan ikke slippe ned mer enn 20 til bak der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker store felger! Vil ikke ha den så sinnsykt lav, vil bare at hjulene flukter med buene. Er jo ikke mer enn 11 ET mer enn Orginalt, er jo yttersiden som subber, når jeg har fart der det er litt ujevnt.. Skulle vært enig med deg om jeg hadde hatt Et 25 liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer ikke noe på å kjøpe noe jeg ikke er fornøyd med! Dessuten står bilen på Bukk ferdig demontert nå, så er heller det at jeg skal ha deler helst i går! Ikke det at det er superviktig, har tross søt to bmwer til å ta av, men liker å gjøre meg ferdig når jeg har begynt.. Bytter alt utenom traversen og kallippere, bestilt overhalingsdeler, skal sandblåses og lakkeres opp igjen. Setter på m-tech bærebruer, kommer på tirsdag(Orginalt), spax RSX senk, redstuff, black diamond eller noe slissa skiver, se hva jeg får tak i morgen, camberstag preformance, evt gs performance foringer, kommer enn på leveringstid, k-sport tårnjustering.. +++ Går med noen tusen nå tror jeg, men liker å gjøre ting skikkelig.. Skal også gjøre noe med motorfester før det blir gjort noen oppgraderinger på motoren. Så får en reise på firhjuls kontroll og bt, før jeg eventuelt må valse, skal lakkere opp igjen litt stein sprut og greier lell.. Vet ikke helt hvor mye som skal gjøres med motor ennå, protrim smikka ihvertfall i ei ny snelle, men lurer på å sette på større waste gate, overtale diesel pumpe, programmere om hjernen, fjerne katten og flytte litt på pedalreaksjonen.. Hadde kun bruke av lønna på dette, så får ta understellet og det kosmetiske nå først, så får en ta tuning neste mnd..

Btw! Noen som har sort sportskinn stoler til salgs eller vil bytte i vanlige sort skinn med el korsryggstøtte med penger imellom, GI EN LYD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...