Leadfoot Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Hahaha, for godt ja.. da eru klar i toppen veitu Jeg skreiv et langt innlegg nå, men velger å gi opp. Kort fortalt var mitt svar basert på dette: Du sier jo selv at du overlever på 90k fra LÅNEkassa, hvordan kan du da ha det godt? du er jo gjeldsslave mann! Skremmende at en voksen person kan si noe sånt, er jo ikke rart at Norge er så dårlig land å bo i.. Jeg regner med når jeg blir ferdig med min GRATIS utdanning (ja, prøv å finne utdanning som holder samme kvalitet gratis i andre land) og blir ingeniør, skal jeg alltids klare å betale ned en gjeld på noen hundre tusen selv om jeg muligens får huslån osv. Ikke nok med at utdanningen er gratis, hvis jeg er flink student og står i alle fag innen utgangen av skoleårene blir 40% omgjort til stipend. Det er en ganske grei deal spør du meg. Nei spar meg for klaging om gjeld. Det er for meg utvilsomt værre i et land som USA, hvor man kan risikere å bli gjeldsslave for livet på grunn av helsemessige årsaker. Har vi det problemet i Norge? Nei. Norge har så klart sine svakheter, men det er slettes ikke uten grunn at vi blir kåret til landet med best levestandard i verden et imponerende antall ganger. Det er klart vi har avgifter i huet og ræva, men klarer du deg ikke? Krever staten så mye av deg at du ikke får råd til en pils eller fem på byen? Føler du virkelig at du ikke trives med å bo i Norge? Da er det uklart for meg hvorfor du velger å bo her, man er tross at privelegert nok i Norge til at man kan lett kan flytte til andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå