rub1he Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 *SLETTET* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Ja, jeg vil si at her gjør du et bra kjøp. I mine øyne var det ikkeno å si på den prisen forhold til hvilken motor og utstyrsnivå du får, grom bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Her tror jeg faktisk du får mye bil for pengene ja Drit fin! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Helt klart verdt penga! Burde vært enda dyrere synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rub1he Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Samme inntrykket som meg da! Er jo en flott bil, med bra motor Men er mye penger, så det er jo greit å høre seg litt rundt før man smeller til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Bra motor.. Tja, har vært en del feil med disse dieselmotorene.. Gjelder 4-sylindra også. Søk på "swirl flaps". Kan bytte noe som gjør at du slipper dette. Ellers er det vel gode motorer stort sett ellers ja Går jo greit med chip også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rub1he Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Bra motor.. Tja, har vært en del feil med disse dieselmotorene.. Gjelder 4-sylindra også. Søk på "swirl flaps". Kan bytte noe som gjør at du slipper dette. Ellers er det vel gode motorer stort sett ellers ja Går jo greit med chip også Er dette en "svakhet" som kan komme til å koste meg dyrt, eller er det noe som gjør at motoren ikke fungerer optimalt og fusker? Takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Fet bil rub1helland! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Bra motor.. Tja, har vært en del feil med disse dieselmotorene.. Gjelder 4-sylindra også. Søk på "swirl flaps". Kan bytte noe som gjør at du slipper dette. Ellers er det vel gode motorer stort sett ellers ja Går jo greit med chip også Er dette en "svakhet" som kan komme til å koste meg dyrt, eller er det noe som gjør at motoren ikke fungerer optimalt og fusker? Takk for info! Dette er en svakhet som kan koste deg helt ny motor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Hvis du får problem med dette, så er du heldig om du klarer deg med 40.000, vanligvis er det vel noe sånn som 80.000, altså ny motor. Dette er ikke noe BMW er veldig informert om. Hadde selv 320d før og spurte om hva som skjedde om jeg fikk problem med dette, om de stod ansvarlige osv. De sa at dette var på 0,0001% av bilene kanskje, så det var ingen fare osv. Men leser jo stadig vekk om det. Finnes noen erstatninger i plast som ikke ødelegger motoren. Finner mer informasjon om dette om du søker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Er ikke noe stort problem generelt, det er selvfølgelig de som får feil som skriker høyest, ikk 99% av de som ikke vet om problemet engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Det er sant det, men fortsatt er det jo greit å si ifra til han om det. En annen svakhet på disse bilene er vel turboen. Hørt at en del får havari ved sånn 150-180.000 km. Men hvis du bruker hodet litt når du kjører, så kjører du pent frem til motoren er ordentlig driftsvarm før du kjører hardt. Mange som drar ut girene med kald motor, det sliter fort. Og turboen er vel vannavkjølt på denne motoren vel? Viktig med turbomotorer at du ikke kjører hardt rett før du skal parkere. Turboen trenger sin normale kjøling og ikke luftavkjøling mens motoren er slått av. Slike ting er en selvfølge for meg, er jo ikke noe problem med å vente 5 minutter før man gir bånn gass og ikke kjøre hardt siste 3 minuttene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Synes du overdriver litt med disse swirlflapsene spruddel. På den aktuelle bilen er det forsterkede flaps. Selvfølgelig har det hendt at disse også ryker, men svært sjelden. Man kan også kjøpe plater som erstatter disse spjeldene, som sagt. Veldig god motor ellers, dette er 204 hesteren med større turbo. Går fælt Når det gjelder trimming så bør du være litt forsiktig med automatkassen i ettertid. Alt i alt så ser det ut som et godt kjøp. Edit: CrZyWiz var litt tidligere ute enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Ja, er enig i det egentlig. Det er ytters sjeldent, det er sant, men forrige uke plukket jeg opp pappa og en annen kar, pratet litt med han andre, han hadde visst en E46 330dT, men dette var den gamle motoren (184 hk eller hva det var?). Også fortalte jeg han om dette med swirl flaps, og han fortalte at det nettopp hadde skjedd, motoren hans var faktisk helt ny, hadde blitt byttet rett før. Så en ny motor med 2500 km fikk dette problemet og prisen kom på 40.000 for å fikse det. Det er jo utrolig uheldig. Men jeg er vant til at alt som kan gå galt, går galt. Født ganske uheldig. Hadde jeg beholdt min gamle bil, så hadde jeg byttet det ut. Uansett, bilen er utrolig lekker, nydelige biler å kjøre. Er jo litt skyv i motoren også, så forbikjøringer lar seg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet April 5, 2011 Share Skrevet April 5, 2011 Ellers hva angår BMW og diesel, så anbefaler jeg deg å lese http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720 Han har mye peiling på temaet Deilig lyd i motoren også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå