Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Hei har nå fått drømmebil nummer 2 Bmw M5 e34 med akkurat den fargen og intriøret jeg har ønska meg! Men er desverre litt riper ++ med den. Bilen ble chippa i følge forje eier og etter de gjore det så sperrer bilen på 6500 + - og bilen går aldri under 1100rpm på tomgang, altså tomgangen er 1100. Han sa jeg burde ta en diagnose på bilen? Eller hva mener dere, syns bilen går dårlig i tilleg men er på jakt etter turbo kitt. bmw 740n min *e32* flekker m5'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p.o Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Nice! Konkave felger er rått:) Får ta en skikkelig detailing på den.. Utrulig kor mykje riper o.l som går vekk, når dei som virkelig kan det slipper til:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Nice! Konkave felger er rått:) Får ta en skikkelig detailing på den.. Utrulig kor mykje riper o.l som går vekk, når dei som virkelig kan det slipper til:) Ska prøve så godt jeg kan Noen som veit hvor jeg får tak i Åpent filter som passer m5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 turbo "kit" på en s38 som allerede er i dårlig stand høres ut som kan fort bli dyrt:) har også dårlig erfaring med åpent luftfilter på s38, er veldig følsom der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 turbo "kit" på en s38 som allerede er i dårlig stand høres ut som kan fort bli dyrt:) har også dårlig erfaring med åpent luftfilter på s38, er veldig følsom der. å hvorfor er denne i dårlig stand? Er komp testa og alt er 100% ikke en ulyd fra verken motor eller gir. Ska ta en skikkelig service på den + diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Fiks motoren din først, om du drar ifra M5´n med en e32 740 er det noe alvorlig galt med ytelsen. Useriøs chip eller useriøst montert chip ville jeg gjort noe med så fort som mulig om det er dette som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Turbo kit finnes ikke.Skal du bygge turbo på s38 koster det deg minimum 70-80 lapper. og åpent filter er no dritt. Kjør orginalt eller kn innsats filter i org boks. Disse er bra org så jalla triming gjør bare saken værre. Sett in org chip og så blir den sikkert frisk. Syns bilen var fin jeg=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 ok takker for svar Lest litt nå at vakum slanger under innsuge? pleier å bli fulle av høl, og en annen av meg hadde AKKURAT! samme symptomene, feilen var da at bilen gikk i nødmodus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Turbo kit finnes ikke.Skal du bygge turbo på s38 koster det deg minimum 70-80 lapper. og åpent filter er no dritt. Kjør orginalt eller kn innsats filter i org boks. Disse er bra org så jalla triming gjør bare saken værre. Sett in org chip og så blir den sikkert frisk. Syns bilen var fin jeg=) Kjøper ferdig turbogrenrør, garret gt45 turbo har jeg. Har også stoooor intercooler og slanger + rør til å bygge coolere til 3 m5'r. Så 80.000 var drøyt Men mangler dyser og datasprut, dette får jeg billig. Men først så ska bilen gå som den ska! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Fikk høre av min bror og far nå at hvis jeg tar av batteri polene og kobbler de sammen i 10-20min så ska den gå ut av nødmodus? men ere noe annet som holder på strøm i bmw'r? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Fikk høre av min bror og far nå at hvis jeg tar av batteri polene og kobbler de sammen i 10-20min så ska den gå ut av nødmodus? men ere noe annet som holder på strøm i bmw'r? På det fleste eldre BMW er så holder det og ta av - polen i ca 1min. da resetter du noe elektronikk som da kan fjærne nødmodus og evt. andre skjulte feilmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 Tror du skal høre litt på Jørgen-A angående trimming av S38, virker som han kan det godt utifra tidligere biler =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 [Kjøper ferdig turbogrenrør, garret gt45 turbo har jeg. Har også stoooor intercooler og slanger + rør til å bygge coolere til 3 m5'r. Så 80.000 var drøyt Men mangler dyser og datasprut, dette får jeg billig. Men først så ska bilen gå som den ska! Som nevnt av flere her liker ikke s38 billig "trim" som konfilter, chip osv Den orginale luftfilterboksen er mer enn stor nok og skjermer best mot varme i tillegg. Og med mindre du legger noen seriøse kroner i en chip gir dette deg fint lite, de fleste ender opp som din med feilkoder og trøbbel. Før jeg kjøpte M3GT´en jeg har nå, så og prøvde jeg en annen GT sør i Sverige. Denne hadde chip, konfilter her og der og andre "lure" trim deler. Denne ytet betydelig dårligere enn den jeg har i dag som er helt orginal. Billige / budsjett turbobygg på en s38 klinger også dårlig i mine ører. Anyway, din bil Så jo pen ut, har du flere bilder ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevoo987 Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Har du mappet bilen a? Siden du sier den ikke går som den evt skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Fiks motoren din først, om du drar ifra M5´n med en e32 740 er det noealvorlig galt med ytelsen. . Ikke hvis e32'en har manuell gir..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå