Olelink Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Fiks motoren din først, om du drar ifra M5´n med en e32 740 er det noealvorlig galt med ytelsen. . Ikke hvis e32'en har manuell gir..! Sant nok, men allikevel skal den ikke være raskere, 540i med 6-trinns manuell er vel mer eller mindre like rask som 3,6l m5, men er også rundt 100kg lettere enn en e32. Så en orginal e32 740i manuell skal ikke være raskere enn en 3,6l m5. Nå vet jeg ikke hvilken kasse og diff osv den e32´n det har blitt sammenlignet med evt har og om den er ribbet for noe utstyr da. Men da kan det ikke helt sammenlignes lengre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Turbo kit finnes ikke.Skal du bygge turbo på s38 koster det deg minimum 70-80 lapper. og åpent filter er no dritt. Kjør orginalt eller kn innsats filter i org boks. Disse er bra org så jalla triming gjør bare saken værre. Sett in org chip og så blir den sikkert frisk. Syns bilen var fin jeg=) Kjøper ferdig turbogrenrør, garret gt45 turbo har jeg. Har også stoooor intercooler og slanger + rør til å bygge coolere til 3 m5'r. Så 80.000 var drøyt Men mangler dyser og datasprut, dette får jeg billig. Men først så ska bilen gå som den ska! Nei du vet vel best. Jeg bygger jo bare min andre s38 turbo. Orginal stemplene tåler ikke overlading. Så lykke til med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Lager en liste med helt nødvendige ting som du trenger. stempler:12000kr¨ råder:6000kr arp-bolter ca 2000kr mls/cooperringpakking:3000kr.¨ maskinering av topp og blokk:va10000kr. Fleste smidde stempler er overdim så borring er nødvendig. lager, pakinger og generelle slite deler blir fort 6-7000kr. datasprut og dyser blir ca 20000kr. diverse til driverket trenger du og.. så det blir ganske dyrt som du ser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Fiks motoren din først, om du drar ifra M5´n med en e32 740 er det noealvorlig galt med ytelsen. . Ikke hvis e32'en har manuell gir..! Sant nok, men allikevel skal den ikke være raskere, 540i med 6-trinns manuell er vel mer eller mindre like rask som 3,6l m5, men er også rundt 100kg lettere enn en e32. Så en orginal e32 740i manuell skal ikke være raskere enn en 3,6l m5. Nå vet jeg ikke hvilken kasse og diff osv den e32´n det har blitt sammenlignet med evt har og om den er ribbet for noe utstyr da. Men da kan det ikke helt sammenlignes lengre heller. Jeg hadde 3,15utv og 6trinns kasse, Kjørte fint ifra 3,6 m5! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 da var den m5en du kjørte imot slapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 9, 2011 Forfatter Share Skrevet April 9, 2011 punkterte i dag og ødla 1 felg :'( så har jeg ikke den spesielle bolten til å ta av hjulet med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 15, 2011 Forfatter Share Skrevet April 15, 2011 Hva mener dere? syns helt rødt ble poooorno *er bare laga i paint* Motoren er fiksa igjen bytta regulator og LMM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 Den trenger i hvert fall en skikkelig rubbing og glanspolering. Lakken ser jo helt forferdelig ut. Denne kan bli super om du gjør de riktige tingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 Bilen så plutselig veldig jalla ut med røde blinklys, behold den slik den er! Hadde vert noe annet om du hadde brukt noen med oransje blink som base Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 16, 2011 Forfatter Share Skrevet April 16, 2011 hehe som sagt de er laga i paint men, ja lakken på bilen er ikke noe å skryte av, den ska få seg en skikkelig shine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 16, 2011 Forfatter Share Skrevet April 16, 2011 nå er jeg på kanten av å gi opp.... Fiksa alt i går, så ble den heeelt normal, men i dag er den like jævelig, sperrer på 6000 og ladelampa lyser.... Måler 14.15 på batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 racing dynamics tilverket åpent filter med kolfiber, ikke så mye effektøkning men lyden blir rå bestillte den her i vintras Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 punkterte i dag og ødla 1 felg :'( så har jeg ikke den spesielle bolten til å ta av hjulet med Den får du på BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trolljegern Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 racing dynamics tilverket åpent filter med kolfiber, ikke så mye effektøkning men lyden blir råbestillte den her i vintras Kult har du link? hva kosta det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 her en video som viser m5 vs 540i bestillte racing dynamics filtret fra racing dynamics i usa via ebay, men det ser ut at de er slut før dem nå, var 5 st igjen da eg handlet. Produkten er ikke med i sortimentet til racing dynamics lengre så vet faktiskt ikke hvor man får tag på dem lengre. betalte ca 250 us pluss frakt vet at en firma i england solgte dem før ca 3000nok plus frakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå