TheBirg Skrevet April 7, 2011 Share Skrevet April 7, 2011 Hei, bilen fungerer greit i dagligdags bruk. Det er en E39 520i AT 97/98 model Når motor er driftsvarm : Og det er rått i luften så må starteren dras rundt i Ca 4 sek og den hoster litt når den starter. Når motor er kald : Og det er rått i luften så starter den bare nøkkelen røres, altså Ca 1 sek uten hosting. Når motor er driftsvarm : Og det er "tørr" luft så er vi på 1 sek starting uten hosting. Jeg syntest også den er endel slappere generellt ved rå\fuktig luft enn ellers. Noen gode tips på dette hadde vært fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2011 Share Skrevet April 8, 2011 Veiv/kam aksel sensor defekt? Har du tatt en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet April 10, 2011 Forfatter Share Skrevet April 10, 2011 Kam\veivakselsensor ? Ikke vet jeg, det var derfor jeg spurte. Diagnose. Jeg har CarSoft 6,5 med Interface. Den sier ikke noe om problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2011 Share Skrevet April 10, 2011 Okei, men det kan vel kanskje være ødelagt innsugsbelg. Den som er"riflete" den bruker visstnok å morkne der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Jeg hadde vel håpet på litt mere en et kanskje ? (Men det sjekket jeg med startgass og ikke noen lekkasjer funnet) Men hvorfor bare når det er rått i været ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RunE39 Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Min 523i oppførte seg på samme måte. Turtallsgiveren var defekt, skiftet og bilen startet og gikk perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Det er vel ikke turtallsgiver direkte, men kam/veiv sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RunE39 Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Det er riktig, gamlegutta på verkstedet kaller det bare turtallsgiver, men det er altså en veivakselsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hadde et lignende problem på min e34 med en M50b20, da var det luftmassemåleren som var defekt. Om det kan være problemet ditt vet jeg ikke, ser ut som det holder mot veivakselsensoren her da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 20, 2011 Forfatter Share Skrevet September 20, 2011 Oppdatering, sen men bedre en aldri. Byttet kam og veivakselsensor og feilen har på mystisk vis ordnet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Mystisk vis er vel å strekke strikken veldig langt. Det var defekt kam/veiv sensor. Det er jo overhodet ikke uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 21, 2011 Forfatter Share Skrevet September 21, 2011 For all del, det var bare en "kryptisk" måte og si at det ordnet seg etter bytte av de foreslåtte delene i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Jaja, men det var nå fint det ordnet seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå