Gå til innhold

Lamek`s Garasje. e34 550i Alpina:-D


Lamek
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått i rattnav og snapp-off:)

Skal kutte litt av splinesen til teleskopfunksonen på rattstammen så jeg får rattet litt lengre frem, blir for langt bak med denne og omp corsica. Skal også shimse ned rattet litt da jeg synes det står litt høyt..

417026_10151373898830313_873295312_22790161_1274505451_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal koble opp hydraulisk håndbrekk på e28en nå, Tenkte i første omgang og droppe enveisventil da jeg ikke ser poenget med å bremse med pedalen samtidig som man bruker brekket.

Spm er om det blir rett og koble om bremsesystemet slik:

Koble om fra diagonalt til egen krets for begge fremhjulene.

Legge nytt rør fra ene uttaket på mastersyl til håndbrekk, så videre til t-stykke som fordeler til begge bakhjulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke trykket bare fordelt bakover da? Da linja som kommer fra framifra er "inn" på brekket og at trykket blir bygd opp på vei ut av brekket og bak? Eller tenker jeg feil nå?

Var med å gjorde dette på en 200sx for noen år siden, men husker ikke riktig hvordan vi gjorde det. Kommer tilbake til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke trykket bare fordelt bakover da? Da linja som kommer fra framifra er "inn" på brekket og at trykket blir bygd opp på vei ut av brekket og bak? Eller tenker jeg feil nå?

Var med å gjorde dette på en 200sx for noen år siden, men husker ikke riktig hvordan vi gjorde det. Kommer tilbake til det

Jeg tenker akuratt det samme som deg, at der som det er INN der går det jo ikke trykk når man drar i brekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Det dere sier at røret bare skal innom brekket og videre bra, men mitt spm var om rette måte å legge det opp på var å ta vekk sikkerheten med diagonal brems.

på de fleste biler er det 2uttak fra mastersylinder. Fra hvert uttak går det et rør ned på et t-stykke og videre til ene fremhjulet og bakhjulet på motsatt side. Grunnen til det er gjort slik er hvis f.eks bremseslangen på høyre fremhjul ryker vil man også miste bremsene på venstre hjul bak, men fremdeles ha på venstre hjul fremme og høyrehjul bak.. Da er man sikret en trygg oppbremsing ved feil på systemet..

Når man kobler hydraulisk brekk må man koble om slik at ene kursen på mastersylinder går på et t-stykke og fordeles til begge fremhjul og andre kursen går via håndbrek, så til t-stykke og videre til begge bakhjul. Det jeg da lurer på er om dette er beste løsning? Ryker en bremseslange eller et rør fremme vil man miste all bremsekraft fremme og det er jo litt skummelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du pumpe på brekket, og t-stykke så langt bak som mulig, med enveisventil fremover, slik at din pumpe har egen væske.

Da vil væsken presses fremover i det eksisterende systemet..

Beste løsning av alle er nok å montere egen kalipper til brekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...