Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har fått kutta til plater ikveld slik at sveisemannen kan bare sveise rett på :)

Tenkte jeg skulle prøvemontere motor ikveld også, men fikk faen ikke motorfestene til å passe..! Leste nå i M50 guiden at man skal bruke de bakerste hullene på blokka (er totalt 6 stk), men jeg fant da bare 4 av dem. Merkelig :?

Skrevet

Har aldri sett flere enn 4 hull på m50 blokka.. Og på de bakerste av dem så skal det passe.. Så må være noe feil med den guiden? :-k

Er i grunn rart du ikke får motoren nedi heller..

Skrevet

Ifølge den så skal det være 6 hull, hvorav de 4 bakerste skal passe med e36 festene, men jeg kan ikke huske å se noen flere hull :(

7.png

Ser man etter her så er det faktisk 6 hull men...

Skrevet

Hmm.. Ja se der ja! Fort gjort å blande litt :)

Men du får fortsatt ikke motor nedi selvom du visstnok har brukt riktig hull?

Skrevet

Har ikke løfta på motoren, prøvde bare å montere motor "labbene" på motoren idag, men fikk de ikke til å passe :) Så passer de på motoren, så går nok alt bra vil jeg tro!

• 2 weeks later...
Skrevet
Motoren er straks montert nå, mangler litt på å få labbene til å treffe putene, litt av jobb da man driver på alene 8)

ikke lett å drive på alene med å montere motor nei, gjorde det selv i e30'n min, ble litt træl men brukte traverskran så gikk så å si knirkefritt :D hvem er det som sveiser? Emil? :)

Skrevet

Da er motoren i! :) Da må jeg få laget et girkassefeste og litt diverse, så er det bare å begynne å koble opp ledninger! Det var trangt i fronten gitt, skal bli spennende å se hvor mye plass som blir igjen da jeg har fått på intercooler, radiator, oljekjøler og el-vifte :lol:

232.jpg

Måtte gjenge opp igjen de bakerste hullene på blokka, disse hadde jo aldri vært brukt før :)

233.jpg

Da er motorfestene montert!

234.jpg

Har tatt bort denna tappen og skal nå begynne å tilpasse fuelcellen nedi der :)

235.jpg

Der var'n på plass! :D

236.jpg

237.jpg

Deilig å ha gjort det her! 8)

Skrevet

Drevet på litt idag igjen, kikka litt på plass til intercooler og radiator, og det er vel bare en ting å si om det:

Fyyyy faen så trangt det blir :lol:

Har kikka litt på åssen jeg skal bygge fronten ikveld, mange tanker som flyr frem og tilbake med tanke på den gitt... Hau!

Har også funnet ut at jeg skal bruke radiator fra Volvo 240 med diger el-vifte istede for BMW, 240'n er litt smalere og tar ikke så stor plass :)

(Tar gjerne imot bilder, tips og råd ang. plassering av turbodeler i e30 ved bruk av M50 fra noen som har gjort det før!! :) )

Noen kjappe bilder:

238.jpg

239.jpg

240.jpg

Tight :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...