Bazz Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Hei. Monterte Hartge fjærer og tilhørende stag bak på min 08mod 525dat i går. Dette gikk smertefritt, selv om jeg ble litt skuffet over at det senket lite. Ser i ettertid at rattet har blitt litt skjevt. Helder litt mot venstre når jeg kjører rett fram. (ikke mye) Hva kan ha skjedd her? I utganspunktet skal vel ikke den operasjonene jeg gjorde ha noen betytning for dette? Er 100% sikker på at fjærene ligger som de skal i skålene sine etc. Ingen ulyder, og bilen er god å kjøre. Skal på 4 hjulskontroll, men verkstedet hadde ikke tid før etter påske, og jeg kjører jo en del bil, så hadde vært greit og fått dette noenlunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnilb Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Er den senket like mye foran og bak? Hvis den er det kan det hende at du har de like fjærene på samme side? Vet ikke om det har noe å si men kan jo sjekke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Hmm, dette hørtes ikke bra ut. Uansett, å senke så kjøre en del uten justeringer fører til dramatisk økning av slitasje på dekkene. Vil også tro at fjærene vil "gi" seg litt etterhvert. Opplevde dette på andre senkesett på andre biler, dog ikke Hartge sitt sett. Skal selv montere ett hartge sett på min E61 om ikke så lenge, så vi får se hvordan dette går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bazz Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 Ser jo ikke store forskjellen på høyden på bilen med Hartgesenk og orginal m-sport. Ble vel litt lavere bak, og muligens 1 cm. forran Ikke rare greiene egentlig, så rart hvis dette skulle gjøre utslag på forstilling/skjevt ratt etc. Må nok ta den på bukk igjen for å forsikre meg om at fjærene ligger helt rett i skålene sine, men det er jeg ganske sikker på at de gjør. Kan det være andre ting som påvirker dette da? Under montering? Forstillingen er tight og fin, og som nevnt kom dette etter at Hartgesettet var ferdig montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bazz Skrevet April 11, 2011 Forfatter Share Skrevet April 11, 2011 Var ute for å se på dette nå. Alt ser relativt ok ut. Fjærene ligger som de skal, og stagene bak er som de skal. Høyden på bilen ser også lik ut på alle hjul, selv om den muligens er litt høyere på den ene siden, men det kan være p.g.a et noe ujevnt garasjegolv. Har kjørt såpass mange mil med dette nå, at fjærer o.l skal ha satt seg. Første gangen i historien at jeg får et noe skjevt ratt etter montering av senkefjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 blir ikke riktig vist demperen ikke står på samme sted som før i feste hylsen. helt sikkert dette du har gjort feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Det er heller ikke umulig at rattet er skjevt pga senkesettet da hjulvinklene forandrer seg når bilen senkes. Skal nok være på stell etter en 4hjulskontroll, men sjekk ut det Andre_86 sier også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå