Gå til innhold

ble påkjørt, bilen min blir nok vraket. :( hva nå?

lillka
 Share

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg var desverre i en kraftig kollisjon i forrige uke, hvor min bmw 318i cab ble påkjørt bakfra. denne blir nok vraket desverre, da den ble båkjørt av en betydelig større bil som aldri gjorde noe forsøk på å bremse (60-70 kmt)

jeg hadde hellakert den, overhaldt motor og byttet støtfanger i februar, h ar det noe å si for verdi? i tillegg sto det m3 speil på den, ny kallesje i 2010 og hardtop...

denne hardtopen kunne jeg tenke meg å hente, da jeg tror den er like hel (ikke sett 100%, jeg kjørt avgårde i sykebil)

men om jeg får hentet den, når gjør jeg det? før eller etter takst? går verdien ned om jeg henter den før takst? og om den blir taksert med hardtopen, kan jeg da hente den før den blir vraket? vil jo gjerne ha den, siden jeg skal prøve å skaffe samme bil, men har jo ikke lyst til at taksten skal falle mange lapper i verdi heller...

uff, alt er bare surr nå.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern ble påkjørt bakfra også her forleden. Nylakkert for ca 1 år siden, nye felger og nylig brukt flere tusen på slitedeler.

Forsikringen ga litt ekstra pgr av standen på bilen, men ikke mye over listeprisen. Endte med ett dundrende tap for brodern. Selvom han hadde alle kvitteringene.

Har hørt mye forskjellig, noen forsikringsselskaper gir litt ekstra om man kan dokumentere alt. If som brodern har, ga han veldig lite selv etter å ha klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg ikke skjønner! når det ikke er din feil, og du blir påkjørt så burde du få et valg! og bilen skal vrakes eller fikses.. det er jo tross alt ikke din skyld, og når du har brukt så mye tid og penger på bilen, så vil du gjerne ha den fikset! Når man bruker så lang tid på en bil så for jo bilen en betydning for deg! det er virkelig noe dritt at på grunn av at en idiot kræsjer i deg, så blir bilen du har brukt så mye tid og penger på vraket .. veldig kjipe greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er så trist at jeg har grått meg tom for tårer. den var som sagt nylakkert og nedbetalt nå i februar, så nå skulle jeg kose meg med gjeldsfri bil. kan den fiskes, gjøre jeg gjerne det, da jeg allikevel ikke hadde planer om å selge den, men ha den til den var slitt i stykker.

er bare så ufattelig deppa nå, har ikke råd til gjeldsfri sånn igjen om ikke forsikringa gir meg et bra tilbud. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg kreve at de skal fikse den altså? eller i alle fall prøve å kreve det? jeg ble påkjørt av en flere tonns tung bil, i minst 60 kmt, knust bak (ene baklykta er faktisk inntakt da) så spørs om det i det hele tatt er mulig? ellers hadde jo det vært årets lykke, da jeg er meget glad i lille bimmeren min..

men alle tips mottas med takk, da dette er min første ulykke noen sinne, litt grønn kan man si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen din ble truffet så hardt som du beskriver, så er det mulig bilen din er rammeskeiv. Om den er det i dette tilfellet, tviler jeg sterkt på at forsikringsselskapet vil gjøre noe mer med denne. Det vil koste dem betydelig mer å fikse skadene enn å erstatte hele bilen med ett beløp tatt etter listepris.

Forsikringsselskapene gjør det som passer dem best, altså jo mindre det koster, jo bedre er det. Samme hvor mange kroner du har brukt på bilen din.

Kan du ta noen bilder og evt legge dem ut på forumet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom uttalelsene om flere tonn og minst 60 i sammenstøtet (altså at du stod i ro) så ville jeg aldri i verden vurdert å få reparert en slik bil.

Vent på taksten, ikke ta sorgene på forskudd.

edit: noen var før meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viser seg nå at vi har samme forsikringsselskap.. dette var vel ikke akkurat en fordel for meg..

nei, spørs om det er så mye å fikse på. vet ikke hvor tung denne bilen er, men politiet snakket om flere tonn.

men jeg er fremdeles veldig usikker på dette med å ta hardtopen før eller etter taksering, og hva som lønner seg for meg nå.

skal se om jeg får tatt bilder av den.

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...