EasyL Skrevet April 11, 2011 Share Skrevet April 11, 2011 Du må nok bare dokumentere med kviteringer på alt som er gjort i det siste, og håpe på et ok oppgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 ja, jeg får bare prøve på det. skal ta kontakt med bla han som har lakkert bilen, så får jeg bare se hvordan det går. kan jeg kreve å være der under takst? (altså få greie på når h*n kommer) skal jeg evt bare snakke med en saksbehandler i forsikringsselskapet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Du kan kreve å være der ja..Ingen kan nekte deg det..Du kan også diskutere med takstmann der å da,så vil han øke takstbeløpet..De går ikke etter listepris lenger,men markedsprisen..De sjekker ut finn.no,legger på litt ekstra for fine felger,motor gått lite,skinn interiør osv osv.Har en kompis i IF systemet som har fortalt meg det..Er det e36 så er ikke markedsprisen så høy er jeg redd,tipper en 60-70000 kr.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evovrs Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Du kan kreve å få så mye tilbake som det koster å kjøpe tilbake en like strøken bil,,, det er ikke din skyld og da stiller saken seg helt annerledes, uansett hva takstmann gir deg av tilbud så øker du det med 40-50000. for mange år siden ble min M3 stjælt, tilbydde meg 150 k for bilen, dette sa jeg var uakkseptabelt, du finner ikke like fin bil som min tilsalgs noe sted i norge, han økte med 10000 for hver gang jeg kranglet, tilslutt godtok jeg og han 180k, og da sa jeg til han, og så skal jeg ha 10 for felger og 10 for anlegg, noe du har krav på, da dette ikke følger bilen... kom da en utbetaling på 200,,, han var ikke veldig fornøyd, men bruk at du er den skadelidende i saken for alt det er verdt... kan krangle deg til over 100 på en cab som var pen!! også slenger du på hardtop,felger,og anlegg etterpå han har godtatt det:) funker som bare det, vær STA!!! lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 ja, nå hadde faktisk takstmannen vært der allerede. men nå har jeg i alle fall snakket med han, og fortalt alt jeg kan komme på. så får vi bare ta det derfra. jeg kunne visst bare komme å hente ting, men hardtopen, som er kjøpt utenom, gikk som en del av bilen. dessuten hadde den en skade bak, så spørs om det er så mye vits å hente den allikevel. han lurte på om jeg ville ha basskassa. den er vel sikkert ødelagt, men om jeg henter den, da får jeg ikke dekket ny via forsikringselskapet eller? takker for alle svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Hvis du henter den så får du selvfølgelig IKKE dekket den, la den være i bilen og krev heller penger for alt som er skadet/ødelagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 ja, da lar jeg den heller bare være. vil jo selvfølgelig ikke ha en vræka basskasse. bare syntes det var så rart at han spurte om det, at jeg måtte spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet April 15, 2011 Forfatter Share Skrevet April 15, 2011 ja, da har faktisk takstmannen vært her, og saken er nå avgjort. jeg tok med bilen, fordi jeg fikk den meget billig, og den er jo meget flott og nylakkert ellers, utenom sete jeg satt i som brakk i sammenstøtet, og bakenden (spesielt den ene siden, den ene baklykta er faktisk like hel). å reparere denne bilen vil jeg vel tro ikke er så mye poeng? Det blir vel sikkert dyrt, og ikke noe særlig ålreit å vite at den har vært i en sånn smell. Så da tenkte jeg å selge den som delebil. Lønner det seg å selge den i en og en del, eller som en hel delebil? Og hvor mye kan jeg ribbe den for deler om jeg selger den i deler, før den ikke blir "godtatt" hos bilopphuggeren, og ikke får utbetalt vrakpanten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 Vrakern trenger kun chassiet hvor chassinummeret står på forsatt. Alt av motor, interiør o.l kan fjernes og evt selges. Hva var taksten på bilen og hvor mye ville forsikringsselskapet gi deg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillka Skrevet Mai 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2011 Takk for svar. =) Jeg har nå fått meg en ny bil, en e36 cab 99 mod, førstegangsregistrert i 00, og den har ikke gått mer enn 128000, så er veldig fornøyd med hvordan dette endte når tragedien først inntraff. Etter litt frem og tilbake med taksmann, fikk jeg 67 000 kr, og bilvraket. listeprisen mener jeg lå på rundt 55-60 (ikke helt sikker, men tror det var rundt der pga høy km stn), men jeg fikk ekstra pga pen styling, pen lakk og diverse småting. Og med tanke på at det var en 318 97 mod som hadde gått over 260 000 km, så syntes jeg ikke det var ille. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå