birken85 Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Hei Hei.. Har en e36 som har stått vinterlagra i flere måneder nå og har hatt start på den tre fire ganger i mellomtida.. nå i helga var det blitt tørre veier og tenkte eg skulle lufte den litt så starta den opp og lot den gå på tomgang til ca driftstemp var oppnådd.. så kjørte eg utpå veien og ga litt gass på første, andre, og tredje (ikke pryling ca 3 tusen omdreininger) og da røk den så inni det svarte... så eg snudde og parkerte i garasjen igjen.. tok så av lokket på motor`n og såg at det var rikelig med suppe på oljelokket så tenkte bare toppakning med en gang og har handla deler som faen. Men så snakka eg med en kompis som mente dette kunne vere kondens og drit etter bare små starting og vinterlagring men synes det var litt mye røyk og gørr på lokket.. men han mente det kunne vere pga lagring osv.. vil gjerne ha meninger på dette så gje gass
LarsBMW Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Legg ut noen bilder og lukt pÅ eksosen. Lukter det søtt er det frostvæske
Superbeetle Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 "Feilen" er vel igrunn å starte den/småkjøre iløpet av vinteren! Hvordan ser oljen ut ? Kjørte du den ikke varm før du begynte å gasse?
birken85 Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 Legg ut noen bilder og lukt pÅ eksosen. Lukter det søtt er det frostvæske Lukter egentlig bare eksos...
birken85 Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 "Feilen" er vel igrunn å starte den/småkjøre iløpet av vinteren!Hvordan ser oljen ut ? Kjørte du den ikke varm før du begynte å gasse? Joda den sto og gjekk hvertfall 15 min etter eg kjørte den ut... og selve "kjøreturen" var to ganger opp på 3 tusen omdreininger og så snu og inn i garsjen pga all røyken... :S
shoetang Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Hadde det samme på min 328i den hadde bare såvidt blitt brukt iløpet av vinteren, da den var i bruk ble den ikke skikkelig varm, jeg trodde det var noe gale med toppen og. Jeg kjørte inn på et verksted hvor de målte kjøleveska og fant ut at det var ingen lekasje fra motor. Han på verkstedet sa det var vanlig...
Rakvaag Racing Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Har drevet og puslet litt med en E36 i vinter og byttet litt motorer og slikt som har stått over lengre tid, Hadde samme symptomene da, men alt var ok etter og ha kjørt den god og varm.
Kennethe34 Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 Kjør den god og varm å så bytter du olje+filter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå