inflames662 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Verksted ødela hjulbolt og gjenger Var innom VT dekk i Sandvika for å få løst en felg som satt bom fast. Prøvde alt selv for å få den løs uten resultat. De fikk den løs med en gang, og det var greit nok, men når de så bytta hjula satte de på Forhjula i feil rulle retning. Fant ut dette rett etterpå, og synes det var veldig dårlig service. Greit nok, jeg snudde og kjørte ned igjen. De beklaget og skulle bytte om dekkene. Men da var selvfølgelig en bolt ødelagt. De skaffet til veie en ny og skrudde den inn trodde jeg. Men da jeg skulle etterstramme hjemme hadde de selvfølgelig bare brukt makt når de skrudde inn bolten. Skulle selvfølgelig aldri ha dratt ned dit, men hastet veldig med å få av felgen, og nærmeste som var åpent. Ringte så opp, men var skeptiske til at det var de som var skyld i dette. Føler dette er ganske grei skuring, og at de bør erstatte meg, men kan virke som de tviler. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Lykke til med å bevise det kompis.. Hvis den ene bolten var ødelagt i utgangspunket,så er det ikke noe feil på måten de har gjort det.Det er noe feil med navet på bilen din.Siden to bolter er ødelagt.Og felgen satt så jævlig,du hadde gjort alt for å få den løs.Så det vil si at det er du som har ødelagt navet når du byttet dekk/felger siste gang.. Så tror du skal la være å skylde på noen jeg,lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Ok, kanskje jeg beskrev meg litt dårlig. Var ikke bolten på det dekket som ikke gikk av som ble ødelagt. Var på ett annet hjul. la selv om i høst, og merka ingen ting galt da. Etter det kjøpte jeg nye vinterdekk og forhandler bytta jo da dekk. Så var bilen på service og hjula ble skrudd av. Kan jo være BMW verkstedet som hadde service har gjort noe feil. Siden i fjor høst har ikke jeg rørt det hjulet hvor bolten er ødelagt, så føler ikke det er min skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Går bolten bare rundt nå da eller? Tror ikke det er så lett å komme noe vei med denne saken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Share Skrevet April 12, 2011 Bolten går bare rundt ja. Får ikke skrudd den av eller på. Må vel borres opp da, og gjengene i nav er nok ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 Må vel bare gjenge opp igjen. Er mange som gjør den feilen når de bytter dekk at de drar til alt for mye. Hvist det skal gjøres rett så skal det drages til med moment, ihvertfall forran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 ihvertfall forran. selvsagt også bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 12, 2011 Share Skrevet April 12, 2011 ihvertfall forran. selvsagt også bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 ihvertfall forran. selvsagt også bak Hææærlig og glede andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 Ja, sant nok det, men disse dekk idiotene skal jo bare bytte fortest mulig og røve deg for penger. tror veldig få verksteder skrur de fast med riktig moment... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 På de bilverkstedene jeg har vært på (mange) så bruker man en muttertrekker med en forlenger på. Det gir riktig moment ( ikke helt nøyaktig men riktig moment ). Jeg regner med dette bilverkstedet har gjrot noe slikt. Og for å ødelegge gjengene i navet må det sinnsykt mye moment til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ælen Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 På de bilverkstedene jeg har vært på (mange) så bruker man en muttertrekker med en forlenger på. Det gir riktig moment ( ikke helt nøyaktig men riktig moment ). Jeg regner med dette bilverkstedet har gjrot noe slikt. Og for å ødelegge gjengene i navet må det sinnsykt mye moment til! Altså en momentstav http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/in ... cts_id=142 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Det er ikke alle som bruker momentstav. De bruker en kraftpipe og en FORLENGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 13, 2011 Forfatter Share Skrevet April 13, 2011 for meg så det bare ut som de brukte en muttertrekker uten noen momentstav. Dette var hos VT dekk. hva de gjorde på BMW verkstedet er en annen sak. Kanksje de bruker det der, men i og med at alt dette skjedde etter at jeg hadde vært hos VT dekk føler jeg at de må ha noe skyld i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 13, 2011 Share Skrevet April 13, 2011 Det finnes jo justerbare muttertrekkere også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå