Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fargekoden er dessverre fjernet på bilen. Er det noen som kjenner til denne fargen? Det er en dobbelfarge men veldig diskré - bilen framstår som mørk blå metallic 95% av tiden men i (sterkt) sollys, kommer det fram et lillaskjær. Jeg er interessert i det orginale BMW-navnet på fargen evt. nummeret hvis noen vet. Øverste bildet er fra slik den som oftest framstår mens det nederste er i sterk sol.

vfpfaju02fihc08gy2ac.jpg

g796a7c98g5nq6cqq7wp.jpg

Skrevet
Kan det vere Macao Blue metallic?

Veldig godt mulig. Den var veldig nærme iallefall. Dessverre virker den svært sjelden og både schmiedmann og koed har bare lakkstift av den fargen. :(

Skrevet
Veldig vanskelig å bedømme bildene dine. For meg ser de dønn ut som diamant-schwarz-metallic.

Ja det er dessverre ikke verdens beste bilder. Men kan si som det står i hovedinnlegget at den er mørk blå men så mørk at du ikke er den første som har tatt den for å være svart. Men i likhet med Daytona Fiolett, gir den også et lilla skjær i sola, bare mye mer diskré.

Jeg tror egentlig forslaget til stian - Macao Blue Metallic er riktig.

Skrevet
ikke mulig å finne hva farge heter med kjennemerke ditt hos en bmw forhandler ?

Takk for tipset. Jeg gjorde det og fikk oppgitt "490 sonderlackierung". Jeg har kikket etter fargen men uten hell. En sted på nett ser jeg den er oppgitt som kosmossvart men det er jo feil. På en annen (uoffisiell) liste er ikke 490 oppgitt engang.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=5

På en annen liste igjen er 490 oppgitt som både "Blue Black" og "AEGAEISCHBLAU".

http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... es_bmw.htm

Blir sannelig ikke klok på denne fargen. :roll: Nå er denne bilen importert, kan det være at Bavaria har feil informasjon da?

Skrevet
ikke mulig å finne hva farge heter med kjennemerke ditt hos en bmw forhandler ?

Takk for tipset. Jeg gjorde det og fikk oppgitt "490 sonderlackierung". Jeg har kikket etter fargen men uten hell. En sted på nett ser jeg den er oppgitt som kosmossvart men det er jo feil. På en annen (uoffisiell) liste er ikke 490 oppgitt engang.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=5

På en annen liste igjen er 490 oppgitt som både "Blue Black" og "AEGAEISCHBLAU".

http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... es_bmw.htm

Blir sannelig ikke klok på denne fargen. :roll: Nå er denne bilen importert, kan det være at Bavaria har feil informasjon da?

da blir det vanskelig ja ;(

Skrevet

Vel nå spiller det ingen trille for jeg gikk opp til bilekstra og fikk låne et fargekart. Oppga både 250 og 490. 490 skulle vise seg å ikke stemme i det hele tatt. Så den var Macao Blue og jeg fikk de til å blande en boks for meg. Handlet også inn 2-komponent klarlakk, primer og rustbehandler. :)

Skrevet

Gratulerer :D

Etter litt etterforskning fant jeg ut at 490-koden ble brukt som fellesbetegnelse for spesialfarger. Alt fra blå til grå, oransje og sølv, Moonstone osv.

Lykke til da!

Skrevet

Kjøpte en cosmossvart metallic frontfanger fra en m5 99 modell,den fikk blåskjær i sollys,så det virker som det er fler typer av denne fargen.

Skrevet

Her er fargekoden din :wink:

Individual data

0490Color

= Lackierung in macaoblau- metallic, wie Schl. Nr. 250,

gem. B 9056.C

Resten av utstyrslisten:

Vehicle information

VIN long WBABA51050EJ29787

Type code BA51

Type 318I (EUR)

Dev. series E30 ©

Line 3

Body type CABRIO

Steering LL

Door count 2

Engine M40

Cubical capacity 1.80

Power 83

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour SONDERLACKIERUNG (490)

Upholstery INDIGO LEDER (0293)

Prod. date 1991-12-10

Order options

No. Description

210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS )

300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

373 STOFFVERDECK DUNKELBLAU

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

520 FOGLIGHTS

556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY

653 BMW BAVARIA C REVERSE II

680 MANUAL AERIAL

690 CASSETTE HOLDER

704 M SPORT SUSPENSION

708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II

801 GERMANY VERSION

860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT

Individual data

0490Color

= Lackierung in macaoblau- metallic, wie Schl. Nr. 250,

gem. B 9056.C

Skrevet
Her er fargekoden din :wink:

Ah-haha. Ja det gikk opp for meg når thundercunt nevnte at 490 bare sier at det er en spesialfarge.

PS: Føler meg overvåket hehe. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...