wbiter Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Fargekoden er dessverre fjernet på bilen. Er det noen som kjenner til denne fargen? Det er en dobbelfarge men veldig diskré - bilen framstår som mørk blå metallic 95% av tiden men i (sterkt) sollys, kommer det fram et lillaskjær. Jeg er interessert i det orginale BMW-navnet på fargen evt. nummeret hvis noen vet. Øverste bildet er fra slik den som oftest framstår mens det nederste er i sterk sol.
Stian Skrevet April 12, 2011 Skrevet April 12, 2011 Kan det vere Macao Blue metallic? http://www.bmwmregistry.com/detail.php?id=2792
wbiter Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Kan det vere Macao Blue metallic? Veldig godt mulig. Den var veldig nærme iallefall. Dessverre virker den svært sjelden og både schmiedmann og koed har bare lakkstift av den fargen.
Thundercoil Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Veldig vanskelig å bedømme bildene dine. For meg ser de dønn ut som diamant-schwarz-metallic.
wbiter Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Veldig vanskelig å bedømme bildene dine. For meg ser de dønn ut som diamant-schwarz-metallic. Ja det er dessverre ikke verdens beste bilder. Men kan si som det står i hovedinnlegget at den er mørk blå men så mørk at du ikke er den første som har tatt den for å være svart. Men i likhet med Daytona Fiolett, gir den også et lilla skjær i sola, bare mye mer diskré. Jeg tror egentlig forslaget til stian - Macao Blue Metallic er riktig.
Thundercoil Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Du kan jo kjøpe en sprayflaske på mekonomen i Macao Blue, og litt klarlakk. Lakkere opp noe metall, og måle forskjellen
e30_joakim Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 ikke mulig å finne hva farge heter med kjennemerke ditt hos en bmw forhandler ?
wbiter Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 ikke mulig å finne hva farge heter med kjennemerke ditt hos en bmw forhandler ? Takk for tipset. Jeg gjorde det og fikk oppgitt "490 sonderlackierung". Jeg har kikket etter fargen men uten hell. En sted på nett ser jeg den er oppgitt som kosmossvart men det er jo feil. På en annen (uoffisiell) liste er ikke 490 oppgitt engang. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=5 På en annen liste igjen er 490 oppgitt som både "Blue Black" og "AEGAEISCHBLAU". http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... es_bmw.htm Blir sannelig ikke klok på denne fargen. Nå er denne bilen importert, kan det være at Bavaria har feil informasjon da?
e30_joakim Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 ikke mulig å finne hva farge heter med kjennemerke ditt hos en bmw forhandler ? Takk for tipset. Jeg gjorde det og fikk oppgitt "490 sonderlackierung". Jeg har kikket etter fargen men uten hell. En sted på nett ser jeg den er oppgitt som kosmossvart men det er jo feil. På en annen (uoffisiell) liste er ikke 490 oppgitt engang. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ostcount=5 På en annen liste igjen er 490 oppgitt som både "Blue Black" og "AEGAEISCHBLAU". http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... es_bmw.htm Blir sannelig ikke klok på denne fargen. Nå er denne bilen importert, kan det være at Bavaria har feil informasjon da? da blir det vanskelig ja ;(
wbiter Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Vel nå spiller det ingen trille for jeg gikk opp til bilekstra og fikk låne et fargekart. Oppga både 250 og 490. 490 skulle vise seg å ikke stemme i det hele tatt. Så den var Macao Blue og jeg fikk de til å blande en boks for meg. Handlet også inn 2-komponent klarlakk, primer og rustbehandler.
Thundercoil Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Gratulerer Etter litt etterforskning fant jeg ut at 490-koden ble brukt som fellesbetegnelse for spesialfarger. Alt fra blå til grå, oransje og sølv, Moonstone osv. Lykke til da!
bjalle Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Kjøpte en cosmossvart metallic frontfanger fra en m5 99 modell,den fikk blåskjær i sollys,så det virker som det er fler typer av denne fargen.
Rakvaag Racing Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 den er ikke Lazurblau da? Min E34 var det, og den var mørk blå, men ble den våt og fikk sollys på seg så den nesten lilla ut.
Superbeetle Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Her er fargekoden din Individual data 0490Color = Lackierung in macaoblau- metallic, wie Schl. Nr. 250, gem. B 9056.C Resten av utstyrslisten: Vehicle information VIN long WBABA51050EJ29787 Type code BA51 Type 318I (EUR) Dev. series E30 © Line 3 Body type CABRIO Steering LL Door count 2 Engine M40 Cubical capacity 1.80 Power 83 Transmision HECK Gearbox MECH Colour SONDERLACKIERUNG (490) Upholstery INDIGO LEDER (0293) Prod. date 1991-12-10 Order options No. Description 210 ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) 300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM 373 STOFFVERDECK DUNKELBLAU 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 520 FOGLIGHTS 556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY 653 BMW BAVARIA C REVERSE II 680 MANUAL AERIAL 690 CASSETTE HOLDER 704 M SPORT SUSPENSION 708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II 801 GERMANY VERSION 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT Individual data 0490Color = Lackierung in macaoblau- metallic, wie Schl. Nr. 250, gem. B 9056.C
wbiter Skrevet April 14, 2011 Forfatter Skrevet April 14, 2011 Her er fargekoden din Ah-haha. Ja det gikk opp for meg når thundercunt nevnte at 490 bare sier at det er en spesialfarge. PS: Føler meg overvåket hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå