Gå til innhold

ASC blinker i 80 km/t etter dekkskift.

shoetang
 Share

Anbefalte innlegg

ASCèn på bilen min blinker når jeg gir gass i rundt 80 km`t i 3 og 4 gir. Dette skedde etter eg la om fra vinterdekk til sommerdekk.

Vinterdekk: 205.55.16

Sommerdekk 235.40.17

Noen som har vert borti det samme?

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere slike historier!

For noen var bremselysbryteren gåen, for andre hadde sensorer i hjulbuen blitt nappet ut når nye dekk ble montert. noen hadde kun en gåen bremselyspære.

Men hvis sensorer er røket, og det er feil på kretsen, burde det lyse konstant og hele tiden, sikkert ABS lyset også, kanskje.

Kan være kodingen den plukker opp også. Kanskje hvis det er stor forskjell i bredde på felgen/høyden på dekkene o.l. Hvis den er programmert for noe, men plukker opp at det er noe annet som skjer, kan det være bilen tror den spinner, når forskjellen mellom hjulene er på det største (f.eks. i en bestemt fart, i et bestemt gir).

Mange som får problemer når de kjører på 17-19"ere, og f.eks. et stephjul på 15". Så får de feilmeldinger, bilen tror den spinner, og feilmeldinger dukker opp. Eller så kan diffen bli varm og ryke.

Jeg har automatkasse og E46. Byttet over fra 15" vinterdekk, til 18" med lavprofiler, og bilen går som en bøtte med drit over 70km/t.

Så tror jeg må programmere hjulbyttet eller noe.

Virker som om den girer riktig, men er feil drevet, hvis det går an. Haha.

Men diagnose er kanskje fint å utføre, før du begynner å bytte deler :D

Lykke til. Håper noen gir deg et bedre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på 1-serien, men da med de nye vinterdekkene. Har hørt at det kan være dekkene som er for myke og lurer litt ASC på den måten, men dette ville gå se til etter vært siden dekkene blir litt hardere med tiden. Og det blinker mye sjeldnere nå så det er vel noe i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på 1-serien, men da med de nye vinterdekkene. Har hørt at det kan være dekkene som er for myke og lurer litt ASC på den måten, men dette ville gå se til etter vært siden dekkene blir litt hardere med tiden. Og det blinker mye sjeldnere nå så det er vel noe i det?

Har gått over fra nye myke sommerdekk til harde sommerdekk...

Skal se om eg får tatt diagnose i måro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...