grepst1 Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Må nok skifte traversforinger bak på min E39 T 1997. Ser at det i England går å få kjøt utstyr til dette, evt leige. Ref Franklin AFT47 eller tilsvarande. Nokon i Norge som har dette for utleige, evt erfaringar? Vert nok ikkje aktuelt før til sommar/haust 2011. MVH S. Grepstad
Galldrian Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Usikker på hvor du kan leie verktøy til denne jobben. Det jeg gjorde da mine måtte byttes var å kjøpe alle 4 på koed, og få mitt lokale verksted til å utføre jobben. Det ble ikke så gal pris da.
huldra66 Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Hei Jeg skiftet nettop mine da vi kjøpte dette utsyret inn til BMWCCN Rogaland Meget lett tok ca 2,5 time på alle 4 inkludert dekk av / på scroll litt ned på siden http://www.bmwccnr.com/ Vi kjøpte dette http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E39- ... 5197ec3f0b
DannyRS Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Jeg har nettopp gjort det ved å følge denne DIY'en: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=188 Kan sikkert få låne utstyret jeg brukte. Er jo bare div ting fra biltema + en skive på ca Ø75mm.
Otis Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Jeg har å gjort det som DannyRS har gjort. Rimelig kurant jobb det da.
grepst1 Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Takkar for svar sålangt, men ønskjer fleire tilbakemeldinger. Nokon som har erfaringar med traversforingar via Ebay? S.Grepstad
hillmar Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Hva ønsker du flere tilbakemeldinger på? Synes du har fått god info om både verktøy og hvordan det gjøres her jeg... Kan legge til at jeg har gjort det med orginalt BMW-verktøy og det var veldig enkelt. Jeg byttet til orginale foringer... Hvis du ønsker det kan jeg sende deg instruksjon på hvordan det gjøres (med orginalt verktøy)...
grepst1 Skrevet April 13, 2011 Forfatter Skrevet April 13, 2011 Hallo folkens! Tar gjerne imot info vedr. bruk av originalverktøy frå "hillmar" dersom dette er lett tigjengeleg. "Total BMW" har eit innslag om temaet: her vert alle skruene skrudd ut og bakstillinga vert halden på plass vha girkasse-støtte. Andre anbefaler å bruke gjengestenger slik at bakstillinga kviler på tre punkt og har avstand til karosseri medan ei foring er under utskifting. Komentarar til dette? Vedr. AutoPower Mekartips: Kopperpasta før innmontering av ny foring; er redd dette kan føre til at gummien ikkje "setter seg". Betre med anna smøremiddel eller? Er veldig tilfreds med tilbakemeldinger og vil nok mest sansynleg gå for å utføre dette sjølv etter "svenskemetoden" og innkjøpte foringer frå merkeforhandler eller GS/KOED/SCHMIEDMANN evt via EBAY. MVH S. Grepstad
Otis Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Jeg skiftet som sagt etter autopwer metoden, veldig greit. Billig er det å. Kjøpte OEM foringer fra koed for 429,- stk. Nye bolter satte jeg i, da de gamle så litt rustne ut, sikkert ikke nødvendig, men de var innkjøpt. Jeg brukte ikke kobberpasta, men ett generelt smøremiddel fra Esso, det var patron. Tror ikke gummien skal sette seg, da det holdes fast av store skruer. De faller jo ikke av uansett.
Fliid Skrevet April 13, 2011 Skrevet April 13, 2011 Er flere varianter av dette verktøyet. Jeg har en annen variant, fungerer utmerket den og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå