KingOfBMW Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Er det utstyrs kode / betegnelse for originalt BMW dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Den har uansett hatt det når den kom fra fabrikken. Gå ut å les hva som står på siden av dekkene dine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Ettersom jeg fikk 4 nye dekk (KYMHO - Koreans) som erstatning for slite pigger så regner jeg ikke at BMW har gitt meg punkteringssikre dekk. Sommer dekkene er merket med Yokohama, vet ikke om disse er punkteringssikre. Er det spesielt merker eller betegnelse som indikere at det er punkteringssikre dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 :S Kan du ikke bare søke opp dekka du har på bilen på google da så ser du fort hvilken teknologi de dekke bruker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 http://www.autogrip.no/sider/kuintro.htm KUMHO IZEN KW22 PIGG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hvordan kan jeg ser om det er originalt dekk fra BMW? Dersom det er ikke originalt dekk, harjeg krav til å bytte til punkteringssikre dekk fra forhandleren? 1. Reservehjul og jekk er tilleggsutstyr, uansett da bilene de selger som nye har som regel run-flat dekk. 2. Nei, du kan ikke kreve dette. Bilen blir solgt uten og dette er vanlig hos BMW. Jekk sett med mini reservehjul koster ca 2500 kr. 3. Du kan også skaffe deg ett pumpesett med skum for ca samme prisen (originalt BMW) og vil kanskje muligens spare en del plass i reservehjulbrønnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 Hvor mange ganger har dere som har svart på denne tråden punktert?? De fleste aldri. Noen kanskje en gang. Her selv hatt div biler over mange år og har aldri punktert. Reservehjulet er for lengst tatt ut for og gi plass til mer nyttige ting. En annen sak: Runflat dekk er ukomfortabel og kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 Jeg har punktert tre ganger.. Kun ene gangen hadde skum hjulpet. 1. CA 2002 Flenge på innsiden av dekket pga skjevslitasje (E30 325) 2. 2008 metall-spon i vinterdekk (E82 120D uten reservehjul, men kom meg til en dekkforhandler som plugget det) 3. 2010 Revne i dekk midt i slitebanen (E36 M3 3.2 på vei hjem fra Rudskogen. Da hadde jeg heldigvis reservehjul..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingOfBMW Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 Hei, BMW forhandleren påstår at det ikke trenges punkteringssikre på vinterdekkene, bare for sommerdekk, er det riktig? Jeg mener at de er like utsatt for punktering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå