Kåre Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Hallo folksen. Lenge siden jeg har vert innom her nå. Men trenger noen råd Jeg kjøpte nylig en E91 330 XD, som det måtte skiftes sommerdekk på. De som sto på fra før var 19" 235-35 fremme og 19" 275-30 bak. Dette var i smaleste laget for felgene som står på, da dekke skrånet veldig innover. Så da gikk jeg til innkjøp av 19" 255-35 og 19" 295-30. Og så begynte det å subbe bak. Det er ganske god klaring mellom hjulbue og dekk, så bilen beveger seg nok en del. Skrudde av hjulet for å se på demperen, og det er en gul Men det kan se ut som den har muligheter for å kunne skrues rundt helt nederst, for der er det 6kantet med mulighet for å komme til med fastnøkkel str 15 eller 16 som jeg ikke hadde.. Tror dere dette er høyde eller hardhets justering hvis noen av delene? Alternativt så blir det å gå til innkjøp av KW V3 coilovers. Men finner ikke noe butikk som selger dette. Noen som vet?
LarsBMW Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Hvis bilen er høy nok nå bør du vurdere valsing av skjermene.
JHS Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Er vel en grunn til at det var den dekkdimensjonen da, var jo ikke akkurat smale dekk du har kjøpt nå. Om du kjøper deg noen dyre coilovere så er det ikke dermed sagt at det blir bedre plass i skjermene dine. Klart du kan justere den dønn stiv, men så hopper du sikkert av veien i stedet for. Om du på død og liv skal ha så breie dekk så er det vel bare og sette i gang og valse og få laget plass.
Kåre Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Blir sikkert til at jeg valser kanten på innsiden. Den stikker jo inn 1,5cm. Det skulle holde, Det har stått 295 dekk på den før, men da sikkert med et annet innpress på felgen.
aottesen Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Hvordan gjør man det egentlig? Er det noen man kan levere den inn til? Ser du bor i Bergen du også! Jeg sliter med subbing på fremhjulene (235 på 19", på 1-serie) og skulle nok sikkert valset inn kanten fremme.
Kåre Skrevet April 18, 2011 Forfatter Skrevet April 18, 2011 Jeg holder på undersøke det. Damsgård karosseri kjøpte en valse for en uke siden. de venter på at den skal ankomme. De skrur av hjulet, så fester de valsen på navet der, og så er det en arm som stikker opp som man kjører frem og tilbake mens man ligger på mer og mer trykk. Slik får man jevnt trykk over hele skjermen over tid. Correct me if im wrong Faren er at lakken kan sprekke. Surt om dette skjer. Men ca 3000 for å fikse en skjerm. Skal snakke med en som kjenner til disse sakene godt imorgen. Så kan gi en tilbakemelding da.
aottesen Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 3000,- pr skjerm? Kan jo heller bare subbe litt da, og kjøpe nye skjermer hvis/dersom/kanskje/når det skulle begynne å ruste .. Men, ja, det er en valse de monterer på navet, men om du kjører frem og tilbake, det tviler jeg på?! Dessuten er det viktig å forvarme lakken, slik at den ikke sprekker. Anyhow, setter stor pris på tilbakemelding i morgen
LarsBMW Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Du missforstår. Er helt riktig som han sier. Er et hjul man ruller frem og tilbake over skjermen og øker trykket etterhvert. Bilen står stille, jekket opp med hjulet av. 3000,- pr. skjerm i lakkering hvis lakken sprekker, ikke for å valse. Det pleier å koste ca 500,- pr. hjulbue.
aottesen Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Se der, det gav litt mer mening (hjalp godt på å lese alle ordene han hadde skrevet også). ...stikker opp som man kjører frem og tilbake mens man. (Jeg leste så kjører man) 500,- pr. hjulbue var en kanonpris!!
Kåre Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Skal treffe han imorgen kveld 1800 ca. Gi en lyd her når jeg vet mer etter det.
JHS Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Problemet er ofte på disse nyere bilene at de hjulbuene er så stive at det ikke "bare" er og valse i vei.
aottesen Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Iallefall ikke så stivt at det ikke blir bulket inn på innsiden, hvor dekket mitt subbet i hele fjor sommer ..
Jørgen Lie Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 295 dekk???? Hvor breie felger har du egentlig? Dette hørtes unormalt mye ut. 20" som er 10" breie bruker jo 285.20. Så om du har 295 i 30 profil så sier det seg vel selv at det er aaalt for mye gummi..(??)
flobben Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 295 dekk???? Hvor breie felger har du egentlig? Dette hørtes unormalt mye ut. 20" som er 10" breie bruker jo 285.20. Så om du har 295 i 30 profil så sier det seg vel selv at det er aaalt for mye gummi..(??) Jeg har 265/30/19 og det skal være ganske nøyaktig det man skal ha, og det subber litt pga impress. 3cm til synes jeg hørtes veldig mye ut, dette må vi ha bilder av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå