///Kleven Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Hei, har en 88 320coupe svenske bil jeg skulle ha tolla inn, bilen har vært i norge i ett år og er momsa inn! hvordan er reglene? blir den billigere og billigere til lengre den har vært i Norge? eller til eldre den er? eller må jeg vente til den er veteran?
Muztang289 Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Hvor lenge den har vært i Norge har ikke noe å si tror jeg.. Men alder, km.stand, motor og vekt er det som slår inn på prisen.. Hvertfall det jeg har forstått..
///Kleven Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 ok:) men den blir vel billigere og billigere?
Muztang289 Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Alder er jo det eneste som vil gjøre som den synker i verdi.. Men utifra hvordan det høres ut på deg, så er det ikke noe problem for deg å la bilen stå på "låven" til den er veteran? Når bilen blir veteran er det bare å momse den inn, men dette er jo noe som allerede er gjort, så om du venter så koster det deg X antall tusen mindre..!
Yngvejos Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Så lenge bilen er eldre enn 1995, er det allerede fullt bruksfradrag på 80%. Da må du vente til den blir veteran før det blir billigere. Gi alternativ beregning et forsøk. Det blir nok billigere.
///Kleven Skrevet April 16, 2011 Forfatter Skrevet April 16, 2011 ja, skjønner den blir billigere og billigere:) ringer tollvesenet på mandag og hører litt, vises det att prisen er overkommelig om 2-3år, blir det prøveskilt bil fram til da:) bilen er meget bra for rust, hadde vært kult og byggd m-tech2 bil av den:)
M|Fjeld Skrevet April 16, 2011 Skrevet April 16, 2011 Er ikke noe billigere om 2-3 år da 80% bruksfradag allerede er oppnåd. Da må du vente til 2018 når den blir veteran for at det skal bli noe billigere enn det er nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå