sanderbenjaminsen Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 Hei. mitt første innlegg her! jeg har en BMW e46 318i, 1999 modell. Problemet er at om jeg parkerer i en bakke og skal ha den til å stå på giret isteden får å bruke parkeringsbremsen, så hopper bilden sakte bakover eller framover (kommer ann på bakken). kjennes nesten ut som den hopper fra hakk til hakk på drivverket. skjer både i reversj og 1. gir. min tanke er at klutchen ikke tar helt tak, men hva vet jeg. Lurer på om noen har opplevd dette, eller har noen tips? hadde vært til stoooor hjelp i og med at jeg bor i en nedoverbakke. på forhond takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 16, 2011 Share Skrevet April 16, 2011 Det som skjer er at motoren blir dratt rundt. Sett på brekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanderbenjaminsen Skrevet April 16, 2011 Forfatter Share Skrevet April 16, 2011 noen måte å forhindre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Skal være sånn. Sett på brekket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danieltosbotn Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Skal jo ikke være sånn. Bilen skal kunne stå i ro så lenge den står i gir. Det gjør min og alle andre biler jeg har kjørt med manuellgir hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanderbenjaminsen Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 det han sa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Nei, er det bratt nok så holder ikke motoren igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanderbenjaminsen Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 den gjør det i slak bakke også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 den gjør det i slak bakke også. Da har du tilnærmet null kompresjon i motoren din, bytt motor Skal være slik, verre er det ikke Om du har dårlig håndbrekk eller er redd for å bruke den, vri framhjula slik de stopper i fortauskanten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanderbenjaminsen Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 okei! takk! men da frister det mer å fikse håndbrekket ; P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Hadde aldri tørt å parkere i en bakke uten fungerende håndbrekk,da måtte det vært mitt i skogen.Har jo skjedd at biler har rullet over barn som leker bak bilen fordi fører har glemt håndbrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W.Axl_Rose Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Bruker folk med automatgir håndbrekket når de parkerer i bakker også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Bruker folk med automatgir håndbrekket når de parkerer i bakker også? Nei der er alt låst,flytter seg ikke når den står i p,men anbefales å bruke håndbrekk på automat i opp\nedover bakker fordi det holder bilen mer i ro ved stopp og start,skal vist være bedre for automatkassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Kan ikke snakke for de som kjører automat til daglig, men de gangene jeg har lånt bil med automat har jeg brukt det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 automat har IKKE godt av å stå i bakker i p di heller.. kan knekke den tappen som holder igjen for det.. kjører jeg automat setter jeg alltid på brekket FØR jeg setter bilen i park.. da sparer du automatkassa mye... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå