Gå til innhold

Parkering på gir

sanderbenjaminsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. mitt første innlegg her!

jeg har en BMW e46 318i, 1999 modell.

Problemet er at om jeg parkerer i en bakke og skal ha den til å stå på giret isteden får å bruke parkeringsbremsen, så hopper bilden sakte bakover eller framover (kommer ann på bakken). kjennes nesten ut som den hopper fra hakk til hakk på drivverket. skjer både i reversj og 1. gir. min tanke er at klutchen ikke tar helt tak, men hva vet jeg.

Lurer på om noen har opplevd dette, eller har noen tips? hadde vært til stoooor hjelp i og med at jeg bor i en nedoverbakke.

på forhond takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gjør det i slak bakke også.

Da har du tilnærmet null kompresjon i motoren din, bytt motor :P

Skal være slik, verre er det ikke :) Om du har dårlig håndbrekk eller er redd for å bruke den, vri framhjula slik de stopper i fortauskanten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker folk med automatgir håndbrekket når de parkerer i bakker også?

Nei der er alt låst,flytter seg ikke når den står i p,men anbefales å bruke håndbrekk på automat i opp\nedover bakker fordi det holder bilen mer i ro ved stopp og start,skal vist være bedre for automatkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

automat har IKKE godt av å stå i bakker i p di heller.. kan knekke den tappen som holder igjen for det.. kjører jeg automat setter jeg alltid på brekket FØR jeg setter bilen i park.. da sparer du automatkassa mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...