Tuborgs Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Av 2stk Hertz es380 15" hvor mye bass kan jeg forvente meg? + kvalitet og holdbarhet http://www.elutstyr.no/info/pdf_es380.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Jeg har bare hørt positive ting om hertz Men 15"? Kjekt med kraftig bass, men enda kjekkere med en som holder skikkelig følge og spiller stramt og fint kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuborgs Skrevet April 17, 2011 Forfatter Share Skrevet April 17, 2011 vi hører mest på dubstep,house osv. skal stå i en van. må ha så mye lyd som over hode mulig har aldri opplevd noe problem med at 15" ikke følger med, har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Jeg har bare hørt positive ting om hertz Men 15"? Kjekt med kraftig bass, men enda kjekkere med en som holder skikkelig følge og spiller stramt og fint kanskje? Ok, jeg vet ikke hvordan jeg skal si det pent, men det utsagnet var ikke helt riktig! 1. Hertz har masse negativ respons fra bilstereoforumet.no, og det er her folk med interesse for bilstereo holder til, og det er disse menneskene som tester bilstereo, og da snakker vi mye forskjellig. 2. Min egen erfaring, er at Hertz låter skikkelig dass, uansett hvordan du monterer og justerer. 3. Mange har også fått erfare at ikke bare låter ikke Hertz veldig bra, men det er også dårlig kvalitet. Opphenget har det med å ryke på visse modeller. 4. Kan du være så snill å utdype hvordan en 15" ikke spilller stramt, fint og ikke klarer å holde følge med musikken? Ontopic: Jeg tror du ville blitt veldig mye mer fornøyd med noe annet enn Hertz. Focus Acoustics, Digital Designs, B2 Audio, dynaBel, Ground Zero.....whatever, tror du ville blitt mye mer fornøyd med noe av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Altså, har ikke testa hertz selv, men har hørt fra andre at det skal være gode saker.. Om de har peiling eller ikke er ikke jeg sikker på Det kan jo ikke nektes for at feks 10" eller 12" for det meste spiller kjappere en en stor subb på 15 tommer? Selv har jeg en DLS w612 i bilen min, drevet av en Rockford P550.2, det spiller iallefall fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Det kan jo ikke nektes for at feks 10" eller 12" for det meste spiller kjappere en en stor subb på 15 tommer? ) Var akkurat det jeg håpet på at du skulle skrive(dette er som kjent en veldig utbredt myte), nuh, være så snill, utdyp den først leser vi http://bilstereoforumet.no/showthread.p ... de+grunner også leser vi http://bilstereoforumet.no/showthread.p ... ner&page=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 username har iallefall peiling, Tang band Elementene han anbefalte til meg spiller helt fantastisk i tilegg så var de ikke så dyre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Ja, joda, ser nå at en skikkelig 15" kan spille kjappere enn to dårlige 12".. Har bare alltid hørt at desto større elementet er, desto tregere vil den spille.. I rest my case Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet April 17, 2011 Share Skrevet April 17, 2011 Ja, joda, ser nå at en skikkelig 15" kan spille kjappere enn to dårlige 12".. Har bare alltid hørt at desto større elementet er, desto tregere vil den spille.. I rest my case I know, det er en veldig utbredt myte skjønner du, så man hører det utsagnet der veldig ofte Haug523: bare hyggelig^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BergoJan Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Mye morsomt man kan lese på enkelte forum. Kom litt tilfeldig over denne tråden. Selv om det er mye man kan humre av på nettet, er det dog likevel en del kunnskapsløshet som ikke bør stå ukommentert. Kan godt være at det er mye negativ omtale om produkter fra Hertz på bilstereoforumet.no, de som bruker forumet vet også at personen som driver dette forumet hadde importen på produkter fra Elettromedia (Audison, Hertz, Connection, AZ Audiocomp) tidligere, og til tider har oppført seg som en liten unge etter han mistet importen på disse merkene, og har gjort det han kan for å snakke disse produktene ned. Nå er det jo vanskelig å ikke fremstå som partisk her siden vi (Elutstyr) nå har importen på disse merkevarene (jeg jobber i Elutstyr). Men jeg kan gi litt generell informasjon om produktene og komme med min personlige oppfatning av de sammenlignet med mye annet jeg har solgt i 4-5 år. Så ja, jeg har mer enn godt nok grunnlag til å sammenligne produktene med hva man ellers får i markedet. Når man ser merkene som blir listet opp som bedre alternativer lenger oppe her, så må man stille spørsmål om seriøsiteten og intensjonen til enkelte forumbrukere. Siden jeg jobber i bransjen holder jeg meg likevel for god til å rakke med på andre merker. Og joda, det stemmer at det for ti år siden var ÉN modell fra Hertz som hadde en svakhet i limen på en spesiell type bassmellomtone. Dette ble selvsagt rettet opp i, og alle som fikk denne feilen fikk ny bass på garanti såvidt meg bekjent. Å si at flere hundre tilgjengelige produkter fra samme produsent er bare dritt som følge av dette faller på sin egen urimelighet. Elettromedia som produserer blant annet Hertz, er blant de største produsentene av bilstereolyd på denne kloden. Se video om de her: http://www.youtube.com/watch?v=Zx3qOAggy1g. De har laget forsterkere siden 1984, og startet å jobbe med billyd i 1979. Det er svært få aktører i bransjen som kan skilte med like mange banebrytende teknologier og smarte løsninger som Elettromedia har. Blant annet produserte de den første bilforsterkeren i verden med følsomhets-bryter på phono-inngangene i 1987. Mange andre produsenter av bilstereo leier inn eller kjøper tjenester av fabrikker i Kina for å produsere produktene sine. Mange gjør ikke en gang jobben i å utvikle produktene selv, og flere store merker selger deg rett og slett bare en samlebåndshøyttaler med sin egen logo på. Så du kjøper i realiteten en høyttaler som mange andre også selger, og som kanskje ikke en gang er utviklet med parametre som gjør at den spiller bra i en bil. Så kjører produsenten på med masse watt effekttålighet, halvnakne damer og gjør en svær jobb mer å reklamere for mindre betydningsfulle spesifikasjoner som f.eks hvor mye strøm høyttaleren tåler før spolen takker for seg. Det sier ingen verdens ting om HVORDAN den spiller, eller HVOR HØYT den spiller. I motsetning til disse produsentene, så EIER Elettromedia sin egen fabrikk i Kina. Den er kjøpt og betalt, og produserer kun produkter for Elettromedia. Produkter som Italienske lydingeniører utvikler, tegner på tegnebrettet, 3d-modellerer og bestemmer spesifikasjonene til på helt i tråd med hva kunder som skal ha lyd i bilen trenger. Å konstruere høyttalerelementer og forsterkere er en kunst! Prøv gjerne å åpne delefilteret på komponentsettet i bilen din og se hva som står på komponentene... ALLE produktene fra Audison og Hertz er 100% produsert av Elettromedia. Alle delefilterkomponenter er produsert av Elettromedia selv! Alle kondensatorer og motstander er merket med Audison, Hertz eller AZ Audiocomp.. Mange andre produsenter kjøper billige deler til delefiltrene som "hvem-vet" hvor har kommet ifra, og de passer ikke alltid 100% til produktet det er ment brukt sammen med.. Fabrikken til Elettromedia har italienske maskiner, og overvåkes av italienere. Det SVÆRT strenge kvalitetskrav, og bare et klistremerke mangler i en eske - registreres dette som en feil hos Elettromedia. At Elettromedia eier denne fabrikken gjør at de kan produsere produktene billigere enn de fleste andre konkurrenter, og varer kan sendes direkte til oss som norsk leverandør i containere uten en gang å være innom Italia. Produktene blir IKKE sendt gjennom 2-3 fordyrende ledd rundt halve jordkloden frem og tilbake mellom Kina, Amerika, eksterne distributører og så til Norge. Her går de rett fra fabrikk og til Norge. Audison og Hertz regnes som luksusvare i Amerika og koster mer der borte i statene enn de gjør i Norge. Rak motsetning til tradisjonelle amerikanske større og mer velkjente merker som man finner DYRT i Norge, og BILLIG i Amerika. Til slutter ender man opp med en serie produkter som sluttkunde kan kjøpe billigere. Man får altså MER for pengene ved å kjøpe Hertz kontra andre merkevarer! Smarte produkter blir utviklet og designet i Italia, f.eks har coaxialene vendbar diskant for å vende lyden mot lytteposisjon, mellomtonene har V-cone for større spredning av frekvenser i mellomtoneregisteret, subwoofere med "jumpere" hvor man kan velge enkelt hvilken last man skal den i. ALLE forsterkerne har høynivåinnganger som standard med ART (automatic remote turn-on), ikke bare phono. De har egen serie for SPL-brukere hvor man kan velge hvilken mebranspole man vil bruke, samt bytte til den membranen man vil bruke. Hvis man skulle være uheldig å brenne spolen slipper man en lang og dyr reconingsprosess, men kan bytte membran på 3 minutter! Vi har også spillt høyest i Norge ESPL (EMMA) 3 år på rad, og i tillegg får vi mange tilbakemeldinger på at SPL-produktene faktisk også låter ganske bra, ikke bare spiller høyt - selv om de stort sett er kun produsert for det bruket. Elettromedia har en lydprosessor (Audison BIT ONE) som har markedets kanskje beste software (?) for alle versjoner av Windows, som er kjempe-enkel å bruke. De har også en helt unik serie produkter som forsterkere med kretskort som kan byttes fra analoge til digitale for å kjøre fulldigital lyd i bil. Med BIT TUNE kan man optimalisere lyden i bilen sin med få klikk på pc'en. Man kan også få gjort dette på verksted (forhandler av Audison), og slipper å kjøpe selve enheten. Til høsten kommer nye revolusjonerende produkter som kompakt forsterker med innebygget DSP, og BIT PLAY HD hvor man kan streame musikk trådløst med android og apple produkter i HD LYD! Nye Audison PRIMA-linjen kommer klare med integreringsløsninger for mange bilmodeller hvor man kan koble seg rett inn på bilens orginale system og benytte audison sine høyttalere og forsterkere med DSP og laste ned preset-filer spesifisert for DIN BIL. Profesjonelle har med andre ord tunet ferdig lyden i bilen din for det høyttalersettet du kjøper fra Audison! Dette er bare for å nevne noe i farten. Hertz produserer også subwoofere som har parametre som gjør at de passer i kasseløsninger som mange andre ikke gjør. F.eks båndpasskasser som er veldig populært i biler hvor cupéen er avdelt og fysisk lukket mellom cupé og bagasjerom. Det er mange subwoofere som ikke passer til dette formålet. INGEN produsent av bilstereo har vunnet flere EISA-awards enn Elettromedia de siste ti årene, sammenlign og sjekk hvem du vil. Bare VOCE-serien til audison har vunnet TRE år på RAD! Gi meg eksempler på andre produsenter som har flere awards i samme tidsperiode. Jeg tør påstå at ingen andre høyttalere er i nærheten av budsjettserien til Hertz, Dieci-serien når man ser på tilsvarende produkter fra mer kjente merkevarer. Sammenlign f.eks DSK 130.3 med det rimeligste du finner fra mer kjente tradisjonelle merkevarer, og du får sjokk. Så store er forskjellene. For å være så latterlig billig som 1099,- får man et komplett 5,25" komponentsett med magnet produsert i NEODYMIUM, ikke ferritt. Neodymium er et langt kraftigere produkt som gir langt sterkere magneter enn ferritt. Diskantdomene er produsert i PEI som er et dyrere og bedre alternativ til f.eks metalldomer. PEI (Polyetherimide på engelsk) er en polymer som har egenskaper som gjør at den holder svært godt på formen. I tillegg er PEI et materiale som har svært lav vekt noe som gir høyttaleren viktige egenskaper som høy følsomhet og gjør den svært motstandsdyktig mot varmgang. PEI-diskanter er et bedre alternativ sammenlignet med rimeligere metall-domer som ofte oppfattes som harde, skarpe og anstrengende å lytte til, spesielt ved høye lyttevolum. I tillegg har disse settene V-cone som jeg tidligere nevnet, og høyttalerne har veldig høy følsomhet. Noe som er veldig viktig når man skal koble høyttalersettet på en hovedenhet som kanskje ikke yter med enn 10-15 reelle watt. Coaxialhøyttalerne fra Hertz i samme serie har også de samme egenskapene og er produsert i samme materialer. Tilbakemeldingene fra kundene går stort sett i at de ikke kan forstå at høyttalerne koster så lite... Hvis man fortsatt ikke er overbevist, så kan men sjekke ut følgende linker: Demobilen vår: http://www.youtube.com/watch?v=-UJiBOwH ... KbgHBIE6Mw http://www.youtube.com/watch?v=jwWKEuk5 ... KbgHBIE6Mw EISA-awards: http://www.elettromedia.eu/pressroom/index.php Film om elettromedia: http://www.youtube.com/watch?v=Zx3qOAggy1g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Har bare alltid hørt at desto større elementet er, desto tregere vil den spille.. I rest my case I know, det er en veldig utbredt myte skjønner du, så man hører det utsagnet der veldig ofte Lurer på hvor mange generasjoner som må dø ut før man blir kvitt myter som dette. Samme med innspilling av høyttalere. Ontopic: Jeg ville heller gått for DD eller Gladen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BergoJan Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Årets bilforsterker 2013-2014: http://www.eisa.eu/award/23/european-in ... -2014.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå