Gå til innhold

Felgpakker for BMW fra Sverige/danmark !?

Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

Når du har råd til å kjøpe så dyr ny bil, hvorfor vil du da gjøre kompromiss på kjøreegenskaper og sikkerhet ved å spare noen tusenlapper på dekk?

Den tankegangen kommer jeg aldri til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har råd til å kjøpe så dyr ny bil, hvorfor vil du da gjøre kompromiss på kjøreegenskaper og sikkerhet ved å spare noen tusenlapper på dekk?

De biligste får du for ca 1000-1500,- pr stk, og de dyreste koster opp mot 6000,- det er ikke langt unna 20 000,- i forskjell på et sett med 4 dekk.... Om jeg kjøper en bil til 900k så gidder jeg ikke kaste en bunke 1000 lapper ut ruta ved å kjøpe de dyreste dekkene bare for å ha de :-) de dekkene jeg har hatt før har vært ganske dyre, og det jeg har funnet ut er at de har en mykere gummiblanding som gjør at de slites fortere, men pga av det har de også bedre veigrep! Håper å finne noe midt i mellom, dvs. En kombinasjon av bra dekk til en fornuftig pris :-) for å finne ut det må jeg lese noen tester og det har jeg ikke gjort enda! Scorer billig dekk dårlig på testene blir det ikke kjøpt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en dekktest her i Vimenn bil for noen uker siden. Den viste at brukte dekk av premiummerker var bedre enn nye dekk av billigmerker. (På generell basis da.)

Man får som regel det man betaler for når det gjelder dekk. Og man trenger ikke kjøpe de aller dyreste.

Det beste er å finne de dekkene man vil ha, helst av et premiummerke som har fått gode kritikker og så ringe rundt for å finne beste pris på de.

Er noen tusenlapper å spare på det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv billige nankang dekk med 30 profil på mine 20'. De er stillegående og gode på vått som tørt. Ja, de er ikke altfor myke og det finnes garantert bedre dekk men til mange flere tusen.

Sålenge man ikke skal kjøre 200 km/t og må ta bråe svinger i ekstreme hastigheter, så ser jeg ikke helt behovet for så dyre dekk når middelklasse dekk klarer seg like bra. Selv kjører jeg med disse dekkene nå for andre år på rad, og jeg er veldig fornøyd. Har testet mye Pirelli og Bridgestone av besteklasse til flere tusen pr dekk, og ja de er noe bedre på vått men ellers føler jeg at disse er like gode som de jeg har nå.

Nå skal en ting sies, og det er at jeg kjører ikke på bane med min e61 så jeg veit ikke hvordan mine nankang dekk ville ha fungert da. Men til vanlig kjøring fungerer de utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg her. Hvorfor i alle dager skal du ødelegge en så fantastisk god bil med dårlige dekk?!? Ikke bare vil kjørekomforten være svært svekket (kanskje ikke de første 1000 km, med hva med de neste 15.000 km??), med også sikkerheten mtp vannplaning, bremseevne og støy vil bli vesentlig forringet!

Nå skal det sies at det kan finnes gode dekk blant billigmerkene også, men det er som regel en grunn for at kvalitet koster...

EDIT: greit nok at de billigste dekkene i 245 / 30 R20 koster fra kr 773 + mva per dekk, men hvordan får du de dyreste til å koste nærmere 6.000 ?!? Et kjapt søk hos meg viste at både Dunlop SP Sport Maxx GT, Continental SportContact 5P, Pirelli P Zero Nero, Goodyear Eagle F1 Asymmetric og Yokohama Advan Sport koster rundt 2.000 + mva per dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg her. Hvorfor i alle dager skal du ødelegge en så fantastisk god bil med dårlige dekk?!? Ikke bare vil kjørekomforten være svært svekket (kanskje ikke de første 1000 km, med hva med de neste 15.000 km??), med også sikkerheten mtp vannplaning, bremseevne og støy vil bli vesentlig forringet!

Nå skal det sies at det kan finnes gode dekk blant billigmerkene også, men det er som regel en grunn for at kvalitet koster...

EDIT: greit nok at de billigste dekkene i 245 / 30 R20 koster fra kr 773 + mva per dekk, men hvordan får du de dyreste til å koste nærmere 6.000 ?!? Et kjapt søk hos meg viste at både Dunlop SP Sport Maxx GT, Continental SportContact 5P, Pirelli P Zero Nero, Goodyear Eagle F1 Asymmetric og Yokohama Advan Sport koster rundt 2.000 + mva per dekk.

2000,- pr dekk må vel kalles billig for slike dekk! Sist jeg kjøpte dekk betalte jeg 4500,- pr stk det var 19" på en 7serie jeg hadde, dette er noen år siden. De siste årene har jeg byttet bil så ofte at dekk bytte ikke har vært noe tema :-) det me 6000,- var bare en antagelse av hva 275/30-20 premium dekk kunne koste uten noen form for rabater, betydelig billigere om man gidder å sjekke priser litt rundt :-) men her oppe kunne vi før bare velge mellom Vianor og ...... Vianor, så det er vel ikke rart det var dyrt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...