Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å sitter å ser etter motor, lmm og hjerne.

motor: m52b28

hjerne: Siemens 5WK90322

Lmm: Bosch 5WK9600

har ikke funnet ett huggeri som selger motor sammen med hjerne så prøver og finne en hjerne å kjøpe utenom, men som dere ser har jeg funnet hjerner med delenummer som står ovenfor (simens) og lmm som er bosh .. blir m52b28 levert med bosh hjerne også? eller er det sånn oppsettet er?

har lite lyst til og drite meg ut å kjøpe hjerne som ikke går overens med lmm og i værstefall motor.

noen som har peiling?

eventuelt, kan jeg bruke hjernen som jeg har nå? å bare bytte lmm ?

jeg vet at motor og lmm passer sammen da dette kommer fra samme bil.

men hjernen er jeg usikker på.

har en m52b20 motor nå.

Skrevet

Etter det jeg har blitt fortalt skal hjerne fra M52b20 fungere på M52b28.Mulig det er en fordel å tune hjernen for mere effekt.

Lykke til :wink:

Skrevet

Er det singelvanos motor?

Mener at singelvanosmotorer har Siemens 5wk 9600 lmm...

Pass på at du får samme motortype,ellers passer ikke ledningsnettet!

Singel vanos byttes mot singel vanos....

Skrevet

Du må bruke Lmm fra 523/528 siden de mortorene krever mere luft. Lmm til M52b20 er mye mindre!

Du ser forskjell foran på toppdekselet om det er singel eller dobbeltvanos på størrelsen.

Mener at det er annet innsug på singelvanosmotoren...

Skrevet

Etter det jeg har hørt skal det gå bra. :wink:

Forskjellen ligger visst i dysene,om 2,8 har større dyser eller om det er motorstyringen (Hjernen) vet jeg ikke.

Det skal bare være å sette i ny motor og større Lmm.

Et tips er å bytte termostathus og vannpumpe føre du setter inn ny motor,og Schmiedmann.no selger visst dette til en grei pris.

Skrevet

Forskjellen ligger visst i dysene, da 2,8 har større dyser eller om det er motorstyringen (Hjernen) vet jeg ikke.

Det skal bare være å sette i ny motor og større Lmm.

Et tips er å bytte termostathus og vannpumpe før du setter inn ny motor og Schmiedmann.no selger visst dette til en grei pris.

Enig med sistnevnte her og legger til:

--Gammel hjerne chippes eller tunes av en som kan dette(vil starte å gå uansett, men vil gå magert).

--2.8 Lmm og spjeldhus ev også moddet M50 innsug.

--Bytt termostat og vannpumpe.

--VURDER OGSÅ CLUTCHBYTTE!!

97 modellen jeg hadde, M50B28 var merket Siemens 5WK9 0353 index07 1 430144

Den har kjørt på både 2,0 2,8 hjerne og chippet 3,2hjerne. Da gikk den veldig fedt i negativ forstand og ikke dansk :P

Skrevet

Motoren jeg henter har vel 2.8 innsug og spjeldhus?;p eller? Den er jo komplett.. Er moddet m50 innsug bedre kanskje?

Sir hofstad skulle visst hjelpe meg med tuningen men etter hva jeg har lest, har hjernen min samme delenr som den som hører til b28n

Termostat og vannpumpe skal byttes +at jeg vurderer å smekke inn forsterket toppakning og nye ventiltetninger, sånn just in case:-) for jeg har vel en drøm om å mate motoren med en liten presse:-)

Clutch er et selvfølge, vurderer også en sterkere trykkplate..

Skjønte dog ikke hva du mente med siste der? Jeg kan bare bruke gamlehjernen og få den til å gå bra?

Skrevet

Ja, du chipper bare gamlehjernen. Men detter vet Sir Johnny mye mer om enn meg

Har du nr hans kan du sikkert ringe ham ev noen andre feks ESSgutta. Han er vel på fjes også.

Jeg tuner ikke hjerner da jeg får slikt gjort gjennom Eirik Viste eller ett firma utenfor Drammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...