Alex88 Skrevet April 18, 2011 Skrevet April 18, 2011 Heisann Bimmerfolk! Har et lite problem som kanskje noen kan hjelpe meg med her inne. Fikk en mangellapp pga en del ting:P hehe Alt er iorden borsett fra felger. Har BBS CH (orginale) 8,5 235/35-19 ET 20 foran og 8,5 245/35-19 bak ET 20 på min 328 coupe Fant ut at innpresset på felgene er for 5 serie, derfor for jeg ikke godkjent felgene. Tenkte å kjøpe noen nye felger. Tenkte noen felger fra GS og lure derfor på om noen har klart å fått noen av disse dimensjonene som GS tilbyr i vognkortet? Tenkte dim. enten 8,5 x 19 ETT 40 med 235/35-19 både foran og bak eller 8,5 x 19 ETT 40 235/35-19 foran og 9,5 x 19 ETT 46 265/30-19 Kom gjerne med forslag til felger!
Eksos Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Vis den med vinterhjul? Så monterer du bare BBS igjen etterpå, du trenger vell så lavt innpress for å fylle skjermene
Alex88 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Eksos skrev: Vis den med vinterhjul? Så monterer du bare BBS igjen etterpå, du trenger vell så lavt innpress for å fylle skjermene Ja, hadde det vært så enkelt da. Vinterdekka er 17" derfor kan jeg ikke bruke dem siden jeg har K-sport bremser foran og bak. Må ha minimum 18". Derfor nok et problem!
shortx Skrevet April 19, 2011 Skrevet April 19, 2011 Alex88 skrev: Eksos skrev: Vis den med vinterhjul? Så monterer du bare BBS igjen etterpå, du trenger vell så lavt innpress for å fylle skjermene Ja, hadde det vært så enkelt da. Vinterdekka er 17" derfor kan jeg ikke bruke dem siden jeg har K-sport bremser foran og bak. Må ha minimum 18". Derfor nok et problem! Vis du har coilovere er det ikke umulig du bill slite med og få et40 til og passe uten spacer. Har coilovere på min og bbs lm 19" 8,5 ET40(kopi) felger passer ikke uten 5mm spacer. tenkte kunne være grei info vis du skal godkjenne dette. Nydlig bil btw
Alex88 Skrevet April 19, 2011 Forfatter Skrevet April 19, 2011 Takk for det! Hmm på BBS felgene bak har jeg 10mm spacer. Men kanskje jeg trenger dette pga K-sport bremsene på LM felgene?
Alex88 Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Ingen med GS felger som har fått dem godkjent?
hao Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Sitat Vis du har coilovere er det ikke umulig du bill slite med og få et40 til og passe uten spacer.Har coilovere på min og bbs lm 19" 8,5 ET40(kopi) felger passer ikke uten 5mm spacer. tenkte kunne være grei info vis du skal godkjenne dette. Er da vært å prøve først? Det vil jo være litt variasjoner fra bil til bil. 5 mm er ikke mye?
Ullsokk Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Hvorfor skal det ikke gå å godkjenne bbs'ene på bilen din ? Er det BT som har sagt at det ikke går pga innpress ? Eller står hjula langt på utsida ?
Alex88 Skrevet April 20, 2011 Forfatter Skrevet April 20, 2011 Ullsokk skrev: Hvorfor skal det ikke gå å godkjenne bbs'ene på bilen din ?Er det BT som har sagt at det ikke går pga innpress ? Eller står hjula langt på utsida ? De sa at må ha tuv pga innpress ja. Har tuv papirer på felgene MEN, felgene er til 5-serie.
Ullsokk Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Men hva er egentlig problemet? At de ikke vil godkjenne pga innpresset, som i bare et tall i forhold til originalt, eller at felgene stikker for langt ut ?
slett bruker Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Er det ikke noen du kjenner som har 18" felger du kunne lånt? evt skrudd dem av fra bilen hans og montert det på etter noen timer?
Haug530D Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Ullsokk skrev: Men hva er egentlig problemet? At de ikke vil godkjenne pga innpresset, som i bare et tall i forhold til originalt, eller at felgene stikker for langt ut ? Problemet er vel at han har Tuv papir på 5 serie å da nytter det ikke å dukke opp på BT med disse felgene på en 3 serie uansett hvor mye Tuv papirer en har. Tror ikke GS har Tuv papirer på noen av felgene sine.
hao Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Men må en ha TUV da? Holder det ikke at innpresset er stemplet på felgen da? Viste bil selv med nye felger og da tok de bare av felgen og så på ET. Ellers så måtte de ha vært i kontakt med selgeren av felgene uten at jeg fikk det med meg. Fikk i alle fall OK
Joffen92 Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 Tror ikke alle er like nøye med sjekking av felger.. ikke så lenge siden jeg kjøpte meg nye felger, men ville jo at ting skulle være i orden.. så fikk pappa til å høre med en kompis som jobber på biltilsynet, han sa at så lenge den totale diameteren blir lik sånn at speedometeret viste rett og sålenge de ikke stakk utenfor hjulbuen så var det ok.
Haug530D Skrevet April 27, 2011 Skrevet April 27, 2011 hao skrev: Men må en ha TUV da?Holder det ikke at innpresset er stemplet på felgen da? Viste bil selv med nye felger og da tok de bare av felgen og så på ET. Ellers så måtte de ha vært i kontakt med selgeren av felgene uten at jeg fikk det med meg. Fikk i alle fall OK Etter forskriftene så skal man vel ha Tuv om felger/dekk aviker fra orginal oppsettet ja. Skal man godkjenne med forskjellig dim foran og bak må man ha Tuv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå