Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E61 bør være stor nok til en familie på 3-4 personer, men det er også en helt annen bil enn E46 Touring og E91. Det er ikke slik at en 5-serie bare er en større 3-serie. Det er to helt forskjellige konstruksjoner som i noen tilfeller deler motorer og drivverk. Chassis, understelsoppsetninger og kjøredynamikk er helt forskjellig. Når dette er nevnt er begge modellseriene heldigvis de beste man kan kjøpe for penger i hver deres klasse. Audi puster imidlertid BMW i nakken med deres nye modeller. Den nye A6 er en uhyggelig fin konstruksjon som med quattro har nesten like gode kjøreegenskaper som F10/11.

Skrevet
Nå blir det heller Import av En 520 DAT 2008 modell :)

Da bør det bli nok av plass :D

Godt valg! :)

Hadde blitt enklere å byttet kjerring, enn å overbevise om at 3 serie er en romslig bil! :)

Må legge ut bilder av den da, når du får bilen! :D

Skrevet

Yes :-)

Skal gjøre det, men blir nok en stund til enna :-)

Hadde med med kjerringa å prøve kjøre en flott 520 DAT 2007 modell. Da ville ho ha en slik en, og det ville jeg og :-D

Blir nok en E61 520 DAT 2008 modell. Vil ha den nye motoren med 177 HK :-)

Og hvit bil... Er lite å finne av disse til rett pris og rett utstyr pr i dag. Men en må bare vær tolmodig..

Skrevet

Er det noe særlig å spare på import da? Uten å ha sjekket, antar jeg at det finnes en del slike biler på det norske bruktmarkedet. Det er jo så populært med hvit bil og 2l diesel for tiden.

Skrevet
E61 bør være stor nok til en familie på 3-4 personer, men det er også en helt annen bil enn E46 Touring og E91. Det er ikke slik at en 5-serie bare er en større 3-serie. Det er to helt forskjellige konstruksjoner som i noen tilfeller deler motorer og drivverk. Chassis, understelsoppsetninger og kjøredynamikk er helt forskjellig. Når dette er nevnt er begge modellseriene heldigvis de beste man kan kjøpe for penger i hver deres klasse. Audi puster imidlertid BMW i nakken med deres nye modeller. Den nye A6 er en uhyggelig fin konstruksjon som med quattro har nesten like gode kjøreegenskaper som F10/11.

Audi/VW er så langt bak BMW at de blir tatt igjen med en runde.

Skrevet

Audi/VW er så langt bak BMW at de blir tatt igjen med en runde.

Dette er dessverre naiv ønsketenking. Både den nye A4 (B8) og A6 (C7) er spesielt som quattromodeller fullt på høyden med hhv. E90/91 og F10/11. BMW får en ny sjanse til å bygge opp et forsprang med den kommende 3-serien (F30).

Det skulle nesten bare mangle at VAG (som bl.a inkluderer Audi) etterhvert får noen tydelige synergieffekter ut av eierskapet av Bugatti, Lamborghini og Porsche. VAG er for tiden også i kontakt med Fiat vedr. et kjøp av Alfa Romeo. Tiden vil vise om disse forhandlingene fører frem, men ganske sikkert er det at Porsche kommer til å bygge en fremtidig boxerfirer, som i tillegg til i en ny innstegsmodell hos Porsche, også skal være motoriseringen i en kommende ny Alfa Romeo i Golfklassen. Alfa Romeo Alfasud hadde i perioden 1971-89 nettopp en boxerfirer og modellen solgte meget godt pga. glimrende kjøreegenskaper (les: lavt tyngdepunkt).

BMW trenger på sikt helt klart en eller flere strategiske alliansepartnere, men det er et spørsmål om hvilke dette skal være. Jeg tror imidlertid at samarbeidet med PSA (Peugeot/Citroën) er tilstrekkelig fruktbart til at dette er en realistisk mulighet. Det er i denne sammenhengen en klar fordel at både BMW og PSA er privateeide selskaper.

Skrevet

BMW trenger på sikt helt klart en eller flere strategiske alliansepartnere, men det er et spørsmål om hvilke dette skal være. Jeg tror imidlertid at samarbeidet med PSA (Peugeot/Citroën) er tilstrekkelig fruktbart til at dette er en realistisk mulighet. Det er i denne sammenhengen en klar fordel at både BMW og PSA er privateeide selskaper.

Men nå er det vel ganske mange biler som bruker PSA motoren etterhver?

Skrevet

Vill anbefale Øivind Johansen Transport om du ikke skal kjøre den hjem selv. Brukte de når jeg importerte min 116i denne måneden. Kostet meg 7000 kr i transport fra Dusseldorf / willich til deres kontor i Drammen. I tilegg la de ut for engangsavgift og moms, helheten på importen var meget ryddig og enkel :).

Skrevet

Men nå er det vel ganske mange biler som bruker PSA motoren etterhver?

Samarbeidet er betydelig større enn som så med bl.a flere nye motorer som klarer Euro 6 kravene og som presenteres for markedet før 2014. BMW og PSA har også et felles selskap som de kaller for BMW Peugeot Citroen Electrification. Hensikten er å utvikle en felles plattform for hybridmotorer/teknologi til både PSA og BMW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...