ealoken Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 kompis sin 325d som har 288 hk og 650nm ess kjørte 110 000 km før partikkelfilteret ble tett. ESS dobbler rense intervallene på DPF så det skal holde normal levetid.
HMW Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Hver sin smak. Partikkelfilteret har jo et skiftintervall uansett. Jeg for min del liker å holde skiftet så langt unna som mulig (dyrt). Derfor fint å ha det på hylla i tilfelle neste eier foretrekker å ha bilen som den var.
ogis Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Og som skrevet tidligere så fungere caten som en flaskehals.. så du slipper ikke unna det høye baktrykket i eksos
CrZyWiz Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 Cat er fint og ha, iom at det er påbudt. Eu-kontroll uten er ett styr.
ogis Skrevet Juni 11, 2012 Skrevet Juni 11, 2012 du verden.. det sjekker de sikkert ikke på 9av 10 plasser så lenge avgasser er ok så er alt bra som regel Egkjøre alltid uten kat da dette er noe dritt. å får den alltid godkjent dette har eg gjort på mine 4 siste biler
HMW Skrevet Juni 12, 2012 Skrevet Juni 12, 2012 Enig der. Du er svært uheldig om du får mangel på dette.
///Thomas Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Jeg kan jo si litt om hvordan disse tallene faktisk føles når jeg kjører (det er vel det viktigste?). For det første føles bilen mer "livlig", den har raskere gassrespons. For det andre er trykket fra seteryggen helt enormt når the pedal hits the metal (den var ikke akkurat slapp som original heller). Jeg har ikke målt noen aksellerasjonstider, og kan ikke dokumentere virkningen av tuningen på tidene. Men den føles raskere! Fra stillestående på tørr asfalt, med ett trykk på DTC, så river den hjula løs fra asfalten. Jeg er meget godt fornøyd så langt! \:D/ Lurte bare på hvilke erfaringer du nå har gjort med ESS modden nå som du har kjørt litt med den, feilmeldinger og forbruk??? Tenkte å bestille ESS PPC til min nå på nyåret, så all info er godt mottatt
e39-e60 Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Skrevet Januar 1, 2013 Nå har min bil gått ca 75.000km, og det er vel da ca 33.000km siden jeg tunet den hos ESS. Bilen fungerer utmerket! Det har ikke vært problemer av noe slag, ingen feilmeldinger. Bilen virker, rett og slett. Og den virker bra! Fortsatt kjapp gassrespons, og ikke akkurat noen sinke i trafikken. Jeg får kanskje supplere med å si at bilen i hovedsak er benyttet til langkjøring. I størst mulig grad unngår jeg å bruke den til småkjøring. Med langkjøring mener jeg minimum 3 mil. Snittforbruket er omtrent uendret i forhold til hva det var før tuning. Over en periode på ca 2 mnd er snittet på 0,71 l/mila (dette kan handle om ca 2000km). På rolig langkjøring på E6 der hastigheten ligger omkring 100 er forbruket nede i ca 0,65 l/mila.
///Thomas Skrevet Januar 2, 2013 Skrevet Januar 2, 2013 Det høres jo bra ut!! Eneste som jeg har vært litt skeptisk til er ppc tuningen til BSR, der jeg ser at den har gått i nødmodus ved fullt pådrag, og lurte på om ess hadde samme problemet. Men hvis du har nå kjørt over 30k feilfrie km, så blir det nok en ESS tuning på meg og nå! Hadde du vanlig chipping, eller fikk du ppc tuning slik at du har en egen boks som du kan flashe den original igjen?
e39-e60 Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 Det høres jo bra ut!!Eneste som jeg har vært litt skeptisk til er ppc tuningen til BSR, der jeg ser at den har gått i nødmodus ved fullt pådrag, og lurte på om ess hadde samme problemet. Men hvis du har nå kjørt over 30k feilfrie km, så blir det nok en ESS tuning på meg og nå! Hadde du vanlig chipping, eller fikk du ppc tuning slik at du har en egen boks som du kan flashe den original igjen? Hei! Jeg fikk med det du kaller ppc-tuning, det vil si at det fulgte med en lagringsenhet jeg kan koble til diagnosekontakten, og så bytte om programmene. Jeg har ikke opplevd problemer ved fullt gasspådrag, hverken fra stillestående eller i fart. Lykke til!
Baker Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Snart 10000km på meg uten problemer. 525lci og ppc-tuning. Kompis med 530 pre-lci har også tunet og er også fornøyd.
///Thomas Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Hvordan oppfører automatkassen seg etter tuning? Vet dere om kassen blir omprogrammert sammen med ppc tuningen?
Mr.West Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 ESS-tuning har to stk ECU-software til 525d LCI som gir henholdsvis 255hk 500nm og 285hk 600+ NM, siste er det samme som til 530d LCI. Men det er vel forskjellige girkasser på disse, 530 tror jeg har samme kasse som 535, mens 525 har en i utgangspunktet svakere kasse enn disse to..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå