Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kompis sin 325d som har 288 hk og 650nm ess kjørte 110 000 km før partikkelfilteret ble tett.

ESS dobbler rense intervallene på DPF så det skal holde normal levetid.

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hver sin smak. Partikkelfilteret har jo et skiftintervall uansett. Jeg for min del liker å holde skiftet så langt unna som mulig (dyrt). Derfor fint å ha det på hylla i tilfelle neste eier foretrekker å ha bilen som den var. :)

Skrevet

du verden.. det sjekker de sikkert ikke på 9av 10 plasser så lenge avgasser er ok så er alt bra som regel

Egkjøre alltid uten kat da dette er noe dritt. å får den alltid godkjent dette har eg gjort på mine 4 siste biler :)

  • 6 months later...
Skrevet
Jeg kan jo si litt om hvordan disse tallene faktisk føles når jeg kjører (det er vel det viktigste?). For det første føles bilen mer "livlig", den har raskere gassrespons. For det andre er trykket fra seteryggen helt enormt når the pedal hits the metal (den var ikke akkurat slapp som original heller). Jeg har ikke målt noen aksellerasjonstider, og kan ikke dokumentere virkningen av tuningen på tidene. Men den føles raskere! Fra stillestående på tørr asfalt, med ett trykk på DTC, så river den hjula løs fra asfalten. Jeg er meget godt fornøyd så langt! \:D/

Lurte bare på hvilke erfaringer du nå har gjort med ESS modden nå som du har kjørt litt med den, feilmeldinger og forbruk???

Tenkte å bestille ESS PPC til min nå på nyåret, så all info er godt mottatt :wink:

Skrevet

Nå har min bil gått ca 75.000km, og det er vel da ca 33.000km siden jeg tunet den hos ESS. Bilen fungerer utmerket! Det har ikke vært problemer av noe slag, ingen feilmeldinger. Bilen virker, rett og slett. Og den virker bra! Fortsatt kjapp gassrespons, og ikke akkurat noen sinke i trafikken.

Jeg får kanskje supplere med å si at bilen i hovedsak er benyttet til langkjøring. I størst mulig grad unngår jeg å bruke den til småkjøring. Med langkjøring mener jeg minimum 3 mil.

Snittforbruket er omtrent uendret i forhold til hva det var før tuning. Over en periode på ca 2 mnd er snittet på 0,71 l/mila (dette kan handle om ca 2000km). På rolig langkjøring på E6 der hastigheten ligger omkring 100 er forbruket nede i ca 0,65 l/mila.

Skrevet

Det høres jo bra ut!!

Eneste som jeg har vært litt skeptisk til er ppc tuningen til BSR, der jeg ser at den har gått i nødmodus ved fullt pådrag, og lurte på om ess hadde samme problemet.

Men hvis du har nå kjørt over 30k feilfrie km, så blir det nok en ESS tuning på meg og nå! :D

Hadde du vanlig chipping, eller fikk du ppc tuning slik at du har en egen boks som du kan flashe den original igjen?

Skrevet
Det høres jo bra ut!!

Eneste som jeg har vært litt skeptisk til er ppc tuningen til BSR, der jeg ser at den har gått i nødmodus ved fullt pådrag, og lurte på om ess hadde samme problemet.

Men hvis du har nå kjørt over 30k feilfrie km, så blir det nok en ESS tuning på meg og nå! :D

Hadde du vanlig chipping, eller fikk du ppc tuning slik at du har en egen boks som du kan flashe den original igjen?

Hei! Jeg fikk med det du kaller ppc-tuning, det vil si at det fulgte med en lagringsenhet jeg kan koble til diagnosekontakten, og så bytte om programmene.

Jeg har ikke opplevd problemer ved fullt gasspådrag, hverken fra stillestående eller i fart. Lykke til! :D

Skrevet

ESS-tuning har to stk ECU-software til 525d LCI som gir henholdsvis 255hk 500nm og 285hk 600+ NM, siste er det samme som til 530d LCI.

Men det er vel forskjellige girkasser på disse, 530 tror jeg har samme kasse som 535, mens 525 har en i utgangspunktet svakere kasse enn disse to..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...