ogis Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 ja 525 bør ikke trimmes til 600nm da kassen er svakere, lure på om turboen er lik på 525 og 530?
Mr.West Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Ja samme turbo, men toppen på 530d LCI har samme delenr som 535d LCI , men ikke 525d LCI. Når det gjelder girkassene så sitter det en GA6HP19Z i 525d LCI (designed for maximum torque of 400 Nm), mens i 530d LCI og 535d LCI sitter det en GA6HP26Z med samme torque converter (designed for maximum torque of 650 Nm).
///Thomas Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 turbo lik, dyser ulike. Har forstått det som du har litt peiling på dette her med diesel-tuning.. Blir automatkassen på en 525 omprogramert på noen måte under chipping, eller er det kun motor? Har oppfattet det som hvertfall vw og audi kasser må omprogrameres ved chipping...? Og ca. hvor mye newton tuner du opp til ved chipping av 525xd lci? Har jo også lest at denne kassen skal tåle 400nm, men trodde jo det var ca. noe sånt i bilen originalt??
Affe83 Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Noen som vet hvor mye manuell kassen på E61 525d LCI tåler? Dette med tanke på stage 2 chippen.
Rope Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Har forstått det som du har litt peiling på dette her med diesel-tuning.. Blir automatkassen på en 525 omprogramert på noen måte under chipping, eller er det kun motor? Har oppfattet det som hvertfall vw og audi kasser må omprogrameres ved chipping...? Og ca. hvor mye newton tuner du opp til ved chipping av 525xd lci? Har jo også lest at denne kassen skal tåle 400nm, men trodde jo det var ca. noe sånt i bilen originalt?? Er det noen her som har prøvd å chippe 525 LCi nå? Erfaringer med automat og chip?
TRF Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Disse har vi tunet mange av både steg 1, 2 og 3. Veldig fin motor, og kassa har i og for seg fin karakteristikk. Problemet er at den har ganske svake fjærer i lockup clutchen (som fungerer på samme ,måte som et dm svinghjul) som gjør at mange tunere sliter med during under pådrag. Dette vil man treffe på om man tar ut litt krefter på relativt lavt turtall. Det er dog ikke noe problem å tilpasse momentbegrenserene slik at man unngår dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå