Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man riktig utstyr så kan man fikse alt, skal ikke være noe problem å stille tilbake på nyerer biler hvis man har tilgang til riktig data

Skrevet

Koble deg på styreenheter sier du, men hva skal du sjekke der?

Tror du det er vanskeligere å stille tilbake f.eks EWS eller en annen styrenhet enn selve kombiinstrument?

Dette vet jo du alt om, som har solgt flere biler (også til brukere her inne) med falsk kmstand, din jævla svindler.

Skrevet

Nå skal en bruke den noe kritisk trente forståelsen for å legge sammen fakta i slike saker som artikkelen i VG har utarbeidet. Dersom det først er mistanke om kilometerjuks ved en bil, så er det "bra" at det kun er halvparten av bilene som blir kontrollert som faktisk er tilbakestilt.

Nå skal det sies det at dette er halvparten mer enn hva jeg er komfortabel med, med det er ingen tvil om at det foregåt mye juks rundt omkring den dag i dag, både i Tyskland, Norge og ellers rundt omkring i verden! Fra Tysklands side har det vært en stor motkampanje mot kilometerjuks, noe som har hjulpet kraftig for kampen mot kilometerjuks. Det samme kan virkelig ikke sies om Belgia, hvor vi opplever selv store forhandlere jukser med kilometerstand.

Likevel må det kunne sies å være langt tryggere å importere bil enn hva dette fora gir uttrykk for såfremt du holder deg til seriøse aktører i markedet. Dersom du aldri hadde handlet bruktbil av "Mohammeds bil og svindel" på hjørnet her hjemme i Norge, hvorfor skal kriteriene være annerledes ved handel i Tyskland? Det er ikke gull alt som glitrer er jeg blitt opplært til, og i bruktbilbransjen kan dette særlig trekkes frem. Jeg forstår den dag i dag ikke folk som på død og liv skal spare noen skarve tusenlapper for å kjøpe bil av uautoriserte forhandlere kontra merkeforhandlere eller godkjente agenter.

Det er ingen problem å kjøpe bruktbil som kun er kjørt 1.500 km på ett år, så fremt historikken stemmer. Hvem som har eid bilen spiller inn, nøkkeldata og reperasjonshistorikk må kontrolleres og bilens pris gir gjerne et innblikk i totalbilde. Det blir som en tidligere sier her - ettersom Norge kun betaler avgift iht engangsabgift og vi har faste satser for bruksfradrag som ikke spiller inn på bilens kjørelengde, så er det gunstigere å velge bort de 999 andre bilene for en bil med lav kilometerstand. I Tyskland som i Norge finner en gjerne gullfunn, de kommer bare langt oftere ettersom mobile.de gjerne har 25 ganger flere bruktbiler tilgjengelig kontra finn.no...

Skrevet

Om man mener km-standen på nyere bruktbiler er jusket med, så bør mange her stikke fingeren godt ned i jorda når de tenker på hvor langt ELDRE biler er kjørt. Det er latterlig lett å fifle med tallene.

Skrevet

et godt eksempel eg har på at fabrikkbiler ikke nødvendigvis trenger å ha lang kilometerstand, er dette bilde tatt av meg:

mcvq0tq6kpsykhvcen96.jpg

Tell opp hvor mange like Mercedes-Benz S-klasser du ser på bilde;) Dette er et av hotellene jeg bor på fast, og grusplassen endrer seg ikke meget over tiden:)

Skrevet

så bra, skru tilbake km og spar penger på forsikring :lol: har venn som skrudde km på par mnd gammel Q7 s-line og ferrari som var par år gammel, værken autostrada elle audi har klart å finne ut! det er ikke bra gjort av han,men han er sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...