Gå til innhold

DIY: ny toppdekselspakning E39 M52TU 2000


mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åja. Men jeg har ikke vanos da. Er det noen steder det ikke bør rengjøres? For å si det sånn, kan man ødelegge noe?

Er ikke din bil E39???? Du har olje i motoren, dvs at du må ikke ha noen annen væsken blander med oljen. Jeg brukte bremserens pga den fordampet fort. Jeg spylet på tannbørsten og børstet rundt kanten og tørket med filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tips. Jeg fikk lekkasjen etter bytting av toppdekselspakning. Da skiftet jeg alle skrue med ny gummispakning pga de gamle pakningene er krympet ned. Bavaria i Stavanger selger ikke løs pakning, så måtte jeg kjøpe hele skruer med pakning. Det var en her på forum fikk kjøpt kun pakning hos BMW forhandle.

Hvilke skruer var det du byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips. Jeg fikk lekkasjen etter bytting av toppdekselspakning. Da skiftet jeg alle skrue med ny gummispakning pga de gamle pakningene er krympet ned. Bavaria i Stavanger selger ikke løs pakning, så måtte jeg kjøpe hele skruer med pakning. Det var en her på forum fikk kjøpt kun pakning hos BMW forhandle.

Hvilke skruer var det du byttet?

Jeg mener bolter på toppdekslet :oops::D .Ikke skrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Slenger meg på den.. Byttet pakning på min nylig, men nå lekker det mer enn noen gang.. Så da har jeg bestillt nye gummiskiver og nytt peilerør, skiftet veivhusventilasjon for litt siden og da gjorde jeg rent peilerøret og, men det var fortsatt rimelig tett..

Men jeg finner ikke Drei Bond for salg noe sted, så er det noen som vet hvor man får kjøpt, evt hva som kan brukes i stedet?

Flott DIY btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på den.. Byttet pakning på min nylig, men nå lekker det mer enn noen gang.. Så da har jeg bestillt nye gummiskiver og nytt peilerør, skiftet veivhusventilasjon for litt siden og da gjorde jeg rent peilerøret og, men det var fortsatt rimelig tett..

Men jeg finner ikke Drei Bond for salg noe sted, så er det noen som vet hvor man får kjøpt, evt hva som kan brukes i stedet?

Flott DIY btw!

Du får kjøpt hos BMW drei bond 1209

bmw delenummer: 07589062376.

Har du byttet ut de gamle gummipakningene?? delenr. 11121437395

abj7ehqv6gwnrgzbettd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skifta denne pakninga på min 2001 m54b22 E39 i dag.

Pakninga på min bil var så "plastikkfisert" at det var vanskelig å få den løs fra selve toppdekselet, så det kan være greit å ha noe å pirke den ut med om andre har samme resultat. Pakningene rundt tennpluggene var av samme resultat og jeg måtte knuse den for å få den av. Den var så lik dekselet at en bit som sto igjen på motoren gjorde meg engstelig siden jeg trodde at det var en bit av toppdekselet. ( Høy puls noen sekunder )

Jeg skifta også pakningene på skruene som holder dekselet fast da de og var rimelig harde etter alle åra.

Bilen har ikke gått mer enn 146 000 km.

Tror han før meg har helt på noe på motoren, for det var mye dritt rundt vanos og ellers, som var brunt noe steder.

Litt bilder:

Toppdekselet av. Ser siste rest av pakning på midten oppe

bcbl1vjzx6jkj2zw38x1_thumb.jpg

Pakningen min etter at jeg hadde fått den av. Knust i biter

r0wz2uluzibpmktv8m6k_thumb.jpg

Greit vektøy å ha når pakningen skulle av.

au3uco1a2t3lh1o2ms8k_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...