Nerberg Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si bortsett fra nettopp det at den høres ut som en dieselbil... Min største frykt er jo selvfølgelig ventil- eller rådebank. Eller at registeret har hoppet et hakk.. Men det er jo worst-case scenario.. eller? På forhånd takk for svar! Legger ved noen bilder av skjønnheten!
Tiseth! Skrevet April 20, 2011 Skrevet April 20, 2011 det er ikke så enkelt som gåen lmm ellernoe da? at den fusker?
Nerberg Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Men den fusker ikke! Den går bra, går stabilt på tomgang ol, men den høres ut som en dieselbil! Jg vi'kke ha no dieselbil
merlin Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 M42 er en solid og god motor, men har et par pungter som går igjen. For det første, så er boltene til oljepumpen beryktet for å løsne, det er ikke unormalt på en urørt motor å finne 2 - 3 løse bolter i bunn av bunnpannen. Dette fører til at oljepumpen trekker fals luft. En annen ting som går igjen er slitt registerkjedestrammer. I mange tilfeller kan en bli kvitt ulyd ved å bytte strammeren, men er kjedet slitt, er det desverre ingen vei utenom å bytte hele kjedet, med drevene og diverse glideskinner i forbindelse med registeret. Søk på youtube, er plenty med filmer av folk som har tatt opp video / lyd av m42er som sviver som en gammel diesel, og som har videoklipp fra etter registerbytte. For det meste som har med m42 å gjøre, kan denne siden varmt anbefales: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/
Nerberg Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Takk for svar! Skal se hva jeg får til
nimitz Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Fin bil. Med ei skikkelig polering før sommeren så bi det susen..
Nerberg Skrevet April 21, 2011 Forfatter Skrevet April 21, 2011 Takk for det! Skulle egentlig polere i dag, men ble så dårlig vær i Trondheim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå