Gå til innhold

Problemer m automat gear-kasse.....

Tom Andrè
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte m 520i min og helt uten forvarsel slutta bilen og gire. Nå virker det som at den har låst seg i gir (4 gir tror jeg), å nå vil den ikke ta igang. Noen som vet om det er no el som styrer noe som gjør dette, eller er det bare at det kan være lite olje på kassa?? Har ikke sett at det er "oljedam" under bilen så jeg tror ikke at det lekker olje fra den.

Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å hjelpe om man vet hva slags bil du har. Er jo litt forskjell på en E28 520i og en F10 520i. ;)

Kan du ikke bruke bilen overhodet? noen modeller har en nødmodus på kassen (såkalt "limp mode"), som låser bilen i 3. gir. Men da kan man som regel fortsatt kjøre bilen, det går bare ikke så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nei jeg får ikke kjørt den nå..... Kommer ikke ut fra parkeringa jeg står på.... Er det det lille displayet i dashbordet du mener?? Ser ikke der hva slags gir den står i, fordi det er noe tull m den lille skjermen du ser hva slags gir den står i........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke rygget heller? da høres det ut som noe som er hakket mere seriøst enn elektronikken.

Biler med OBC (on board computer) har et display i dash, som viser feilmeldinger. I ditt tilfelle ville det stått noe som "Getriebeproblem" eller "Transmission problem". Har du mulighet til å få tatt en diagnose på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reversen funker, men ikke framover. En så lang melding vil jeg ikke se da det bare står hva slags gir (2,3,4,D,N,R,P) jeg har satt girstanga i..... Det er det eneste som står i det lille displayet jeg har. Må få den på ett verksted for og få stilt no diagnose på den......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke opp noen andre syumboler i dachen da? Et gult eller rødt.

Fikk opp det en gang på min gamle e34 før konverteren gikk. Da gikk den inn i nødmodus - da viste den et tegn i dachen gult eller rødt (husker ikke helt - fler år siden) :(

Prøv å låse giret i andre og prøv og kjøre..... funket noen gang til meg helt til det var stopp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...