Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Var ute og kjørte m 520i min og helt uten forvarsel slutta bilen og gire. Nå virker det som at den har låst seg i gir (4 gir tror jeg), å nå vil den ikke ta igang. Noen som vet om det er no el som styrer noe som gjør dette, eller er det bare at det kan være lite olje på kassa?? Har ikke sett at det er "oljedam" under bilen så jeg tror ikke at det lekker olje fra den. Noen som har opplevd dette eller vet hva det kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Litt vanskelig og tyde, men går ut fra at det er snakk om automat? En mer utfyllende profil er en stor fordel. Hvist du søker på forumet så får du masse info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Ja det er automat ja........ Takker for tips.... Får søke litt å se hva jeg finner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Lettere å hjelpe om man vet hva slags bil du har. Er jo litt forskjell på en E28 520i og en F10 520i. Kan du ikke bruke bilen overhodet? noen modeller har en nødmodus på kassen (såkalt "limp mode"), som låser bilen i 3. gir. Men da kan man som regel fortsatt kjøre bilen, det går bare ikke så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Det er en E36 jeg har. Den tar såvidt igang hvis den står helt flatt, men litt helling så vil den ikke ta igang. Kom hjem m bilen å parkerte den i litt helling, å nå vil den ikke bevege seg..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 En E36 520i? E36 er 3-serie. Er det E34 du mener? Eller er det en 320i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Beklager....... Er en 520i stasjonsvogn 1992 mod....... Er det en E34?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 E34 ja. men klarer du ikke kjøre noen steder med bilen nå? får du noen feilmeldinger i kjørekomputer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Ok. Nei jeg får ikke kjørt den nå..... Kommer ikke ut fra parkeringa jeg står på.... Er det det lille displayet i dashbordet du mener?? Ser ikke der hva slags gir den står i, fordi det er noe tull m den lille skjermen du ser hva slags gir den står i........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Får du ikke rygget heller? da høres det ut som noe som er hakket mere seriøst enn elektronikken. Biler med OBC (on board computer) har et display i dash, som viser feilmeldinger. I ditt tilfelle ville det stått noe som "Getriebeproblem" eller "Transmission problem". Har du mulighet til å få tatt en diagnose på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Reversen funker, men ikke framover. En så lang melding vil jeg ikke se da det bare står hva slags gir (2,3,4,D,N,R,P) jeg har satt girstanga i..... Det er det eneste som står i det lille displayet jeg har. Må få den på ett verksted for og få stilt no diagnose på den...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Får ikke opp noen andre syumboler i dachen da? Et gult eller rødt. Fikk opp det en gang på min gamle e34 før konverteren gikk. Da gikk den inn i nødmodus - da viste den et tegn i dachen gult eller rødt (husker ikke helt - fler år siden) Prøv å låse giret i andre og prøv og kjøre..... funket noen gang til meg helt til det var stopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Høres lite kult ut hvis det er det.... Er ikke noe lys etter det jeg har sett...... Satt å glana i dash`n når dette skjedde, men så ikke no "unormalt" der..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet April 22, 2011 Share Skrevet April 22, 2011 Hmmmm Høres ut som converteren har gått (oljepumpa til automaten). Det er ikke det verste å skifte hvis en skrur litt bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Andrè Skrevet April 22, 2011 Forfatter Share Skrevet April 22, 2011 Hmmm...... Må vel ut m kassa da?? Har skrudd litt bil ja, men lite automat.... Dette er bil nr 2 m automat som jeg har hatt, av VELDIG maaaange biler jeg har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå