Gå til innhold

Merkelig lyd fra venstre fremhjul når jeg svinger på E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag oppdaget jeg en merkelig lyd fra hjulet forann. Det kommer for det meste når jeg svinger brått og bremser sammtidig, gjerne når jeg rygger. Noen ganger kommer det kun når jeg bremser, eller bare rygger.

Det hørtes nesten ut som en tikkelyd, eller klakkelyd. Har forløpig kun hørt det fra venstre side. I begynnelsen tenkte jeg det kanskje var hjulet som tok borti hjulbuen siden bilen er senket, men da hadde jo kommet fra begge dekkene regner jeg med.

Noen som vet hva problemet kan være? :-/

Skrevet

Enkleste er nok å jekke opp bilen, vri på hjulet å snurre rundt å se om du hører da. Tipper du får mye forskjellige svar her siden man ikke vet hvordan lyden høres ut ;)

Skrevet

Du må nok skru av hjulet og bremskaliper som sitter med 2 skruer,går bremseskiven lett rundt uten motstand så er ditt lager gåent,da hører du muligens noen løse kuler i lageret også,men sikker på at det er venstre side fort gjort å bli lurt av lyden.

Skrevet

Har du brede felger? Isåfall kan felgkanten gå imot fjærbeinet. Det skjedde på min etter at jeg hadde slått felgen i et hull i veien... Sjekk klaringen og evt skjevheter! Ellers tenker jeg hjullager; det vil bli ekstra belastet og skape ulyd ved sving og brems...

Skrevet

Ja har vel ganske brede felger, 19" M6 felger.

Har alt sett etter dette, ser ingen merker som tyder på at felgene eller dekkene tar borti noe, så ikke noen tydlige skjevheter. Men kan likevell være. Dette her kom bare helt plutselig når jeg var på hytten i påsken, hvor det er mye humper og "hopp" som bilen ikke er vandt til så muligens...

Skrevet

Kan forestten et hjullager som er gåent lage en "smell" lyd? Noen ganger om jeg bremser brått, slipper bremsen når jeg skal kjøre frem, eller bremser hardt kommer det et smell fra forstillingen... Dette i tilegg til problemene over.

Skrevet

Har ikke sett på kaliiperen, men skiven ser bra ut, samme med klossene. Vet ikke om det har noe med dette og gjøre, men bremsene piper som bare fy! Men smellet kommer også noen ganger når jeg svinger, ikke bare når jeg bremser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...