Muztang289 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Hei. Var ute å kjørte tidligre idag, skulle ut på motorveien og lot motoren jobbe pent og rolig opp i fart da batteri ikonet plutselig dukket opp på dash'n.. Tenkte da med en gang at reima hadde ryket fordi jeg viste disse startet å bli morkne og dårlige, men den hadde tydeligvis bare hoppet av for reima var hel og fin.. Stod å klødde meg litt i hodet og startet å kjenne på litt ting rundt og fant ut at det var et stort slakk i vannpumpa, da tenkte jeg at lageret sikkert har gått da dette er et typisk problem.. Ringte NAF da jeg er medlem der og har gratis veihjelp.. Naf kom og dro bilen opp på planet og kjørte meg og bilen ned til jobben hvor hun nå står trygt og godt.. Det jeg lurer på er hva annet burde jeg bytte samtidig med dette?? Jeg tenkte å nappe ut radiatoren så jeg får god plass å jobbe på, forså bytte alle kjøleslanger, vannpumpe, viftereim og ac reim.. Men er det noe mer enn dette dere ville byttet når man først er igang..? Viskoseclutch'n er fin, termostaten er fin så dette tenkte jeg å la stå.. Sleng inn svar på hva mer som kan lønne seg å bytte..
bjalle Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 strammehjul til reimene ville jeg også tatt,og spylt gjennom kjølesystemet med hageslangen og byttet ut frostvæska når du først er i gang.
Robin L Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 løpehjul/ strammer kan være greit å bytte iaffal. jeg ville byttet termostat når jeg først er i gang men. ny pakning på vannpumpa iaffal der brente jeg meg vil anbefale det å kjøpe en med metallskovler.... trenger ikke ut med radiator for dette sjø. (men er veldig lett å ta ut dog når du først holder på) holder å ta av plast greia rundt den og viftebladet. så er det av med reima, innsugsbelg og slanger. grei jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå