Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har selv veldig gode erfaringer med eibach senkesfjærer fra blant annen e30, audi a6 og ford mondeo og vurderer derfor å montere dette på min e39 touring.

Jeg har en bil med nivåregulering og det blir derfor kun fjærer foran som må byttes. Synes i utgangspuntet 30mm høres litt mye ut å senke. Erfaring tilsier at det ofte blir mer også...Da dette er en bruksbil må den være brukelig på all slags vei uten å måtte krabbe over ujevheter. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å senka 20mm foran og latt den være orginal bak, samt brukt orginale dempere. Den er jo litt vel høy foran. Finnes det noen fjærer som senker 20mm?

Det er sikker mange her som har gjort lignende, og erfaring (og bilder) mottaes med takk!

• 2 weeks later...
Skrevet

skal selv senke min e39 528ia.

men tror man må ha litt i bakhodet at orginalfjørene har sikkert sigi litte grann sammen siden bilen var ny. så om du kjøper 20mm sett så kan det hende det bare blir 10 mm forskjell om du skjønner ?

jeg vurderer 40 eller 50 mm senk forran.

senking bak, tror jeg du kan bare korte innn staget som går til nivåregulatoren til luftputene.

kappe og sveise. senk forran først, og skru av staget, og juster etter på armen til nivåregulatorn så ser du hvor mye du må korte inn staget.

som sagt har jeg ikke prøvd dette før. er bare en teori jeg har.

men skal prøve det iløpet av sommeren.

Skrevet

For å si det sånn. Jeg kjøpte Eibach pro kit, som skal senke 30mm foran og 20-25 mm bak.

Men i relatiteten har det nok senket rundt 50-60 mm foran og kanskje 30mm+ bak.

Fordekkene er 1-2 cm oppi hjulbuene foran og bakhjulene er kanskje 2 cm over hjulbuene bak. Så vet du hva du kan gå etter.

Jeg har nå bestemt meg for å gå for OEM M fjører til min bil, skal skiftes ut mest sannsynligvis før sommeren. Så hvis du vil kan du få kjøpe settet av meg for en relativt lav sum. Det er kun brukt i ca 7 mnd.

Jeg har dog fjører for både foran og bak, siden jeg ikke har nivåregulering.

Skrevet

Hei.

Har akkurat senket min e39 touring med eibach senkefjærer.Disse fjærene skal senke 30mm

og på min bil så senket de nøyaktig 30mm.

Har luftfjæring bak så kun senkefjærer fram ble en grei løsning.

Her er et par bilder etter senking.

zye6xt0rpywcx223lhd2.jpg

h8pncejprxicrpt3qhp5.jpg

Skrevet

Mange takk til dere alle ;)

bjalle: Har du bilder?

sladoss: Hvilken dekkdimensjon er det på bilen din? Tøffe felger forresten.

Skrevet

Fins det forskjellige tykkelser på gummien som fjæra (foran) ligger ann mot til e39? Da hadde det gått ann å kompensere for lite eller mye senk. Har satt på tykkere gummi bak på flere biler jeg har senka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...