quandt1960 Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Har et suseproblem fra innsuget når jeg gir gass. Det er snakk om en høyfrekvent plystrelyd som forsvinner når jeg gir full gass igjen. Leverte bilen hos BMW i Bergen og fikk beskjed om at det er resonans fra gasspjeldet. Koster ca. 6000 med arbeid å få prøvd å fjerne lyden men det var ikke sikkert den ville forsvinne. Lyden kommer faktisk fra styringsenheten men den er vel kun elektronisk?? Vet at den boksen heter "drossel resonanz justierung" og drossel er vel gasspjeld på tysk... Noen som har hatt erfaring med noe lignende? Lyden er dødsirriterende. På forhånd takk
Kennethe34 Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Har erfaring med en slik suselyd, men da dreier det seg som regel om den lille stussen på nedre innsugningsbelg som har sprukket. Prøv å spray med startgass, for motoren vil suge falskluft om det er denne slangestussen som er problemet ditt.
quandt1960 Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Ja eg byttet den øvre....kanskje jeg skal sjekke nedre og da....den øvre var nemlig sprukket...forbanna drittlyd....syns det er rart at Jæger Sentrum nevner resonans i gasspjeld...wtf...uannsett dødsirriterende lyd
quandt1960 Skrevet April 29, 2011 Forfatter Skrevet April 29, 2011 Tusen takk for tipset. Det var den nedre innsugsbelgens stuss som var sprukket. Denne er under stadig spenning fordi den må bøyes uavhengig av hovedrøret. Det var mildt sagt et helvette å få den på og jeg brukte nesten tre timer på å få det til. Uannsett så er lyden vekke og tipset fra Jæger Sentrum var bare bullshit. Igjen takk.
Kennethe34 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ingen problem De der er knotete å bytte første gangen ja hehe
quandt1960 Skrevet April 30, 2011 Forfatter Skrevet April 30, 2011 De skulle ha 6000 kr men kunne ikke garantere at lyden ville forsvinne!
Kennethe34 Skrevet April 30, 2011 Skrevet April 30, 2011 Er ikke jæger sentrum bmw forhandler? Rart de ikke visste om nedre innsugsbelg da det som regel er den når man får slik suselyd.
quandt1960 Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Skrevet Mai 8, 2011 Nei de ville demontere hele innsuget for å finne feilen. Justere gasspjeld (aldri hørt at det er nødvendigt) og hele skulle koste 6000 men de kunne ikke love at lyden forsvant. Så jeg ble rimelig forbanna at når de tar 1500 kroner timen så bør de kunne bedre enn som så. De kunne høre på lyden gratis sa de men sendte meg etter en uke faktura på 1500! Eg ble steikforbanna for å si det mildt sagt og synes det er trist at de representerer BMW i Bergen. Jeg fikset alt selv, kjøpte deler og monterte ny belg som om det var veldig vanskelig å komme til. Lyden er nesten fullstendig vekke og jeg er fornøyd med at jeg droppet de. Kommer til å ta alle servicene fra nå av selv. En kompis har carsoft 6.5 og tar diagnose selv og fikser det jeg kan i garasjen hans. Jæger sentrum er i mine øyne ikke eksisterende lenger. Da drar jeg heller til Hamburg filialen og tar service der.
quandt1960 Skrevet Mai 29, 2011 Forfatter Skrevet Mai 29, 2011 Nei fakturaen var uaktuell å betale. Men siden jeg skulle ha tilstandsrapport som kosta d samme så gikk det opp. Men servicen var jeg ikke fornøyd med. Tror i grunnen de så vidt åpnet døren på bilen. Så kommer nok ikke til å handle der igjen. Latterlig at de tar advokatlønn! Seriøst. Ken faen tror de de er? 1500kr timen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå